Kiinalainen Toutiao-palvelusta tunnettu Bytedance ostaa suositun sosiaalisen median Musical.ly-palvelun. Musical.ly on mahdollistanut omien musiikkivideoiden tekemisen yhdistämällä videot musiikkiin.
Erityisen suosittu Musical.ly on ollut nuorison keskuudessa. Sillä on yli 60 miljoonaa käyttäjää, joista valtaosa on Yhdysvalloista. Musical.ly on palveluna vain kolmivuotias.
Kiinalainen ostaja tarjoaa kotimaassaan myös erittäin suosittua sisältöpalvelua, joka suosittelee eri lähteistä artikkeleita luettavaksi kullekin käyttäjälle räätälöidysti. Viralliselta yritysnimeltään Toutiao-uutispalvelustaan tunnettu yritys on Bytedance.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lähteiden mukaan Musical.lyn kauppahinta kohoaa diilissä 800 – 1 000 miljoonaan dollariin.
Musical.ly tulee jatkamaan toimintaansa itsenäisesti uuden omistajan alaisuudessa. Se voi kuitenkin hyödyntää taakseen saamiaan vahvempia resursseja muun muassa jakelussa ja teknologiassa. Ostajan Toutiao-palvelu on erittäin suosittu Kiinassa ja sillä on yli 120 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Aiemmin Bytedance on hankkinut omistukseensa myös Flipagram-sovelluksen.
Musical.lyn pääkonttori on jo entuudestaan löytynyt Shanghaista, sillä sen perustajat ovat kiinalaisia.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »