Facebook on esitellyt uuden Watch-nimisen osion palveluunsa. Sen on tarkoitus kerätä yhteen Facebookin uudet tv-sarjat.
Watch tulee osaksi Facebookin mobiili- ja televisiosovelluksia sekä verkkosivustoa tietokoneilla. Watchiin tulevat tv-sarjat tulevat koostumaan joko suorista tai aiemmin kuvatuista jaksoista, jotka seuraavat teemaa tai tarinaa. Watchiin kuuluu myös Watchlist, eli katselulista, joka auttaa pysymään sarjoissa mukana.
Aluksi Facebook avaa Watchin Yhdysvalloissa, sielläkin vain rajatulle määrälle käyttäjiä. Pikku hiljaa sen on tarkoitus tulla laajemmin saataville.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Watchin sisältösuositukset perustuvat kaverien ja omien lähiyhteisöjen katseluun. Lisäksi jokaisella sarjalla on myös oma Facebook-ryhmänsä, jossa voi keskustella, ja näkemäänsä pääsee kommentoimaan myös katselun lomassa.
Facebook Watchiin on tulossa esimerkiksi talk show -tapaisia ohjelmia, kysymys-vastaus-ohjelmia, kokkausohjelmia sekä myös urheilua. MLB-baseballia nähdään Facebook Watchissa yksi peli viikossa. Facebook Watchin sisällössä nähdään mainoksia, joiden tuloista Facebook jakaa 55 prosenttia sisältökumppaneille pitäen loput itsellään.
Facebookin lisäksi myös muut teknologiajätit kokeilevat tahoillaan askelta sisällön maailmaan. Applelta on nähty jo kaksi omaa sarjaa, Carpool Karaoke ja Planet of the Apps. Google puolestaan panostaa sisältöihin YouTuben kautta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »