Facebook laajentaa mainosten esittämistä sen Facebook Messenger -keskustelusovelluksessa globaaliksi.
Mainokset tulevat Messengerin kotinäkymään. Aluksi mainoksia näkee tämän kuun loppupuolelta alkaen vain pieni osa käyttäjistä, mutta luonnollisesti tulevina kuukausina näkyvyyttä on tarkoitus pikku hiljaa laajentaa useimmille käyttäjille.
Messengerin kotinäkymän mainos voi ohjata mainostajan verkkosivulle tai Messenger-keskusteluun.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Facebookin Messengeriin liittyvään mainospalettiin kuuluvat jo Messenger-keskusteluun Facebookista ja Instagramista vievät mainokset sekä sponsoroidut viestit, joilla mainostaja voi herättää asiakkaansa kanssa aiemmin käymän keskustelun uudelleen henkiin.
Facebook Messengerillä on yli 1,2 miljardia käyttäjää. Toistaiseksi vuosien ajan palvelua on tarjottu ilmaiseksi ilman minkäänlaista ansaintaa Facebookille.
Facebook omistaa myös WhatsAppin, johon mainoksia tuskin on vielä aivan lähiaikoina tulossa. Myös WhatsApp kokeilee kuitenkin jo mahdollisuuksia yritysten viestinnän tuomiseksi sen palveluun.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »