Ford on esitellyt uusimman sukupolven testimallin sen itseajavista Fusion-hybridiautoista. Pohjana on Ford Fusion, joka meillä Euroopassa tunnetaan Mondeona, ja uusin sukupolvi laittaa merkittävästi uusiksi auton itsenäiseen toimintaan liittyviä järjestelmiä.
Fordin uusi testimalli on varustukseltaan jo varsin huomaamaton, sillä sen automaattiset tunnistusjärjestelmät on saatu sovitettua autoon selvästi aiempia testimalleja sulavammin, eivätkä tunnistusjärjestelmiä sisältävät rakenteet auton katolla enää paljoakaan eroa tyypillisistä kattokaiteista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ford on onnistunut kehittämään auton LIDAR-kartoituslaitteita niin, että yksiköitä on aiemman neljän sijaan käytössä vain kaksi, mutta niiden yhteinen näkökyky on silti säilynyt ennallaan. Auton takakonttiin sijoitettu tietokone prosessoi tunnissa teratavun verran dataa, kun se käsittelee muun muassa auton navigointia, konenäköä ja esteiden tunnistusta sekä tekoälyä.
Ford esittelee uusia Fusion Hybrid -testiautoja muun muassa CES-messuilla Las Vegasissa tammikuussa ja aikoo valmistaa testiautoja yhteensä 90 kappaletta testatakseen niitä Arizonassa, Kaliforniassa ja Michiganissa tulevina vuosina.
Uusin testimalli on yksi askel kohti Fordin tavoitetta saada SAE:n (autoalan amerikkalainen standardisointijärjestö) tason 4 autoja liikenteeseen vuonna 2021. Taso 4 tarkoittaa autoja, jotka voivat liikkua itsenäisesti tietyillä alueilla, kuten korkeakoulujen kampusalueilla. Taso 5 tarkoittaa autoja, jotka voivat liikkua itsenäisesti missä tahansa. Vuonna 2021 Ford haluaa kuluttajakäyttöön suunnattuja tason 4 yhteiskäyttöautoja esimerkiksi juuri korkeakoulujen käyttöön.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
https://www.youtube.com/watch?v=6QJeaK7U87o
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »