Applen vajaat pari viikkoa sitten julkistama uusi MacBook Pro on herättänyt paljon porua. Nettikommentoijat ovat valittaneet niin pois pudotetuista liitännöistä, suoritinvalinnoista, turhan pienestä tarjolla olevasta RAM-muistista kuin myös tietenkin liian korkeista hinnoista.
Mutta Slice Intelligencen tuoreet luvut kertovat aivan toisen tarinan. Slicen tilastot perustuvat sen seuraamiin sähköpostikuitteihin Yhdysvalloissa. Niiden mukaan MacBook Pron alkusuosio on ollut suuri. Myös Apple on jo kertonut MacBook Prota tilatun ennakkoon enemmän kuin mitään sen Pro-kannettavaa aiemmin. Lisäksi toimitusketjulähteiden mukaan Apple on nostanut MacBook Pro -tilauksiaan.
Slicen tilastoissa uuden MacBook Pron tilauksia näkyi vain viidessä päivässä lähes Applen 12 tuuman MacBookia vastaava määrä sen koko myynnissäolon ajalta huhtikuulta 2015 asti. Esimerkiksi Microsoftin Surface Book -tietokoneeseen verrattuna MacBook Pro -myynti nähtiin jo yli kolminkertaiseksi verrattuna Microsoftin koneen koko myyntiin lokakuusta 2015 lähtien. Muut yksittäiset tietokoneet ovat vielä enemmän perässä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Verrattuna 12 tuuman MacBookin myyntiintuloon huhtikuussa 2015, toi MacBook Pro -lanseeraus nyt samassa ajassa seitsenkertaisen liikevaihdon Applelle, kertoo Slice.
Koska Apple ei uudistanut MacBook Pro -koneitaan ulkoisesti merkittävästi neljään vuoteen, oli uudelle mallille olemassa paljon patounutta kysyntää, joka purkautui uuden mallien esittelyn jälkeen.
Slice kertoo, että 80 prosenttia MacBook Pron ensitilaajista oli miehiä kuten myös Apple Watchin lanseerauksen yhteydessä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Slicen tilastot perustuvat yhteensä 4,4 miljoonan amerikkalaisen käyttäjän sähköpoistikuittien analysointiin. Käyttäjät ovat antaneet luvan tietojensa käyttämiseen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »