Googlen odotetaan panostavan uusien Pixel-puhelintensa markkinointiin jopa satoja miljoonia dollereita, arvioivat mainosalan johtajat uutistoimisto Reutersille.
Aiemmin Googlen eri valmistajien kanssa yhteistyössä kehittämät Nexus-puhelimet eivät ikinä saaneet taakseen suuria markkinointikampanjoita. Osaltaan tästä syystä niiden myyntiluvut jäivätkin aina vaisuiksi.
Google Pixel XL
- Android
- Alumiini + lasi
- 5,5" AMOLED -näyttö
- Sormenjälkilukija takana
- 12 Mpiks. kamera
- Qualcomm Snapdragon 821 -piiri
- 3450 mAh akku
Nyt omien puhelimiensa osalta Google näyttäisi kuitenkin todella panostavan markkinointiin. Suuret markkinointipanostukset ovat jo käynnistyneet: tiistain julkistustilaisuuden jälkeen keskiviikkona ja torstaina Google käytti 3,2 miljoonaa dollaria televisiomainontaan Yhdysvalloissa, arvioi tilastointinsa perusteella iSpot.tv. Samoina kahtena päivänä Apple käytti 2,45 miljoonaa ja Samsung 1,4 miljoonaa dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Google on jo panostanut myös laajaan ulko- ja printtimainontaan, myös Yhdysvaltojen ulkopuolella, kuten muun muassa Lontoossa. New Yorkissa Google on myös avaamassa oman pop-up-myymälänsä loppuvuodeksi.
Googlelta ei suostuttu kertomaan tulevien markkinointipanostusten koosta juurikaan, tuotehallinnan johtajan Mario Queirozin kommentoidessa vain kyseessä olevan ”erittäin merkittävä markkinointikampanja”. Queiroz kertoi kuitenkin lisäksi Googlen saattavan ostaa mainosaikaa tulevan kiitospäivän jalkapallo-ottelujen yhteydestä. Näiden yksittäisten mainosten hinta voi olla noin miljoona dollaria kappaleelta.
Googlen itsensä lisäksi myös Pixel-puhelimia ainoana operaattorina Yhdysvalloissa myyvän Verizonin odotetaan tekevän omat merkittävät markkinointipanostuksensa alkaen puhelimen myyntiintulosta 20. lokakuuta kohti joulusesonkia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Markkinoinnin ohella Google panostanee myynnin kasvattamiseen myös puhelimen jälleenmyyjille tarjottavilla tuilla, joilla erityisesti Android-laitevalmistajien keskuudessa on erittäin suuri rooli osana myynti- ja markkinointibudjetteja.
Google on vahva brändi, mutta sen pitää saada kuluttajat nyt tietoiseksi myös sille uudesta aluevaltauksesta, omista älypuhelimistaan. Googlen onnistuessa lyömään läpi älypuhelimissa, voisi sillä olla suuria vaikutuksia koko mobiilialaan. Googlen mahdollisen nousun on arvioitu olevan pois erityisesti muilta Android-puhelinten valmistajilta.
Suomessa Pixel-puhelinten myyntiintulosta ei vielä tiedetä. Euroopan maista ne saapuvat aluksi nyt vain Yhdistyneeseen kuningaskuntaan (UK) sekä Saksaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »