Nordea varoittaa Applen eilen julkaisemasta iOS 9.2 -päivityksestä ja pyytää Nordea Tunnusluvut -sovelluksen käyttäjiä olemaan vielä päivittämättä laitettaan.
iOS 9.2 -päivitys rikkoo Nordean verkkopankkiin kirjautumisessa käytettävän Tunnusluvut-sovelluksen toiminnan. ”Nykyinen Nordean Tunnusluvut -sovellus lakkaa toimimasta kun päivität iOS 9.2 -käyttöjärjestelmään”, toteaa Nordea napsakasti. Tarkempi syy on sovelluksen teknisen laitesidonnan rikkoutuminen käyttöjärjestelmän päivittämisen yhteydessä.
”Tuleva tunnuslukusovelluksen päivitys sisältää parannuksia latesidonnaisuuteen, jotta jatkossa vältytään tällaisilta käyttöjärjestelmiin liittyviltä valitettavilta ongelmilta”, kertoo Nordea.
Nordean mukaan ongelma ilmenee nyt, jos on ottanut Tunnusluvut-sovelluksen käyttöön iPhonella tai iPadilla 23.-25. kesäkuuta tai 25. elokuuta – 24. syyskuuta välisenä aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nordealta on tulossa korjaava päivitys Tunnusluvut-sovellukseen, mutta ainakaan vielä toistaiseksi sitä ei ole saatavilla App Storessa. Sovelluksen päivittämisen jälkeen jatkossa pitäisi huoletta voida päivittää myös laitteensa iOS 9.2:een.
Toistaiseksi Tunnusluvut-sovelluksen saa jälleen toimimaan myös poistamalla ja asentamalla sen uudestaan iOS 9.2 -päivityksen suorittamisen jälkeen. Tämän jälkeen tulee vielä tehdä vastaava sovelluksen aktivointi kuin ensimmäiselläkin käyttöönottokerrallakin. Nordea tarjoaa ohjeet verkkosivuillaan.
Nordea on tänään tiedottanut sovelluksensa iOS 9.2 -ongelmasta myös sovelluksen kautta lähetetyllä ilmoituksella.
Nordean Tunnusluvut-sovellus ei toimi, jos päivittää Applen iOS 9.2. käyttöjärjestelmään. Lisätietoja ja ohjeita: https://t.co/40tZlZixND
— Asiakaspalvelu (@Nordea_Aspa) December 9, 2015
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Jätä tästä yhteydenottopyyntö DNA:lle ja voit voittaa iPhone 12 Pro Maxin!
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »