Interbrand julkaisee joka vuosi listan, jossa se arvioi maailman suurimmat brändit. Tänään on julkaistu päivitetty versio listasta, kertoo SamMobile. Teknologiayhtiöt hallitsevat pitkälti listan kärkeä, sillä kärkinelikossa on kolme teknologiayhtiötä. Nokia ei kuitenkaan ole enää mahtunut sadan suurimman brändin joukkoon. Vielä vuoden 2014 lopulla yhtiö keikkui listan häntäpäässä ja Interbrandin mukaan brändin arvo oli 3,2 miljardia euroa.
Listan ykköseksi on rankattu Apple, jonka brändin arvo on Interbrandin arvion mukaan huikeat 170 miljardia dollaria (152 miljardia euroa). Applen brändin arvo on noussut vajaassa vuodessa melkein 60 miljardia euroa eli kasvua on tullut huimasti. Listan kakkosena on Google 120 miljardin dollarin (107 miljardin euron) brändiarvollaan. Coca-Colan jälkeen neljänneksi sijoittuu Microsoft, jonka brändiarvo on 68 miljardia dollaria (61 miljardia euroa).
Listalla on myös muita teknologiayhtiöitä ja mobiilimaailmassa vaikuttavia yhtiöitä. Samsung on pitänyt myös päivitetyllä listalla seitsemännen sijansa ja Interbrand on arvottanut yhtiön brändin 45 miljardiin dollariin (40 miljardia euroa). Sijalta 23 löytyy Facebook 22 miljardin dollarin (20 miljardin euron) brändiarvollaan ja älypuhelinvalmistaja Huawei on kohonnut listalla muutaman pykälän. Viime vuoden 94. sija on vaihtunut 88. sijaan. Huawein brändin arvoksi kerrotaan vajaa 5 miljardia dollaria (4,5 miljardia euroa).
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »