Korealaisjätti Samsung nousi viime vuonna varsin selkeästi suurimmaksi älykellovalmistajaksi. Tämä käy ilmi tutkimusyhtiö Statistan tuoreesta raportista.
Samsung lähti mukaan nykyiseen älykellobuumiin syksyllä 2013 esitellessään Samsung Galaxy Gearin. Viime vuonna yhtiö julkaisi kaikkiaan viisi uutta älykellomallia, ja kun näiden kuuden mallin myynti viime vuodelta lasketaan yhteen, myi Samsung 1,2 miljoonaa älykelloa, mikä tarkoittaa hieman alle 18 prosentin markkinaosuutta.
Samsungin perässä kakkosena oli jonkinasteisena nykyisten älykellojen pioneerina tunnettu Pebble, joka toimitti viime vuonna yhteensä 700 000 älykelloa. Sijoille kolme, neljä ja viisi pääsivät Fitbit, Sony ja Lenovo, joiden myyntimäärät järjestyksessä olivat 600 000, 550 000 ja 500 000 kelloa. Kärkiviisikon ulkopuolelle jäivät LG ja Garmin, jotka molemmat saivat myytyä noin 400 000 älykelloa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kaikkinensa älykelloja myytiin Statistan tilastojen ja määritelmän mukaan vajaat seitsemän miljoonaa kappaletta. Lukeman voidaan odottaan nousevan reilusti tänä vuonna, kun yhä useammat valmistajat lähtevät mukaan markkinoille. Pelkästään Applen arvellaan myyvän tänä vuonna useita miljoonia älykelloja, mikä samalla lisää asiakkaiden kiinnostusta myös muita älykelloja kohtaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »