Vasta muutama päivä sitten uutisoimme, miten Microsoft otti mainoksessaan kantaa iPhonen hinnoitteluun ja siihen, miten huonosti puhelin tarjoaa rahoille vastinetta. Nettikeskusteluissa mainos saikin kaksijakoisen vastaanoton, sillä monien mielestä suora kilpailevan tuotteen kritisointi ei kuulunut hyvään markkinointiin.
Aiemman mainoksen herättämästä keskustelusta huolimatta – tai mahdollisesti siitä johtuen – Microsoft on nyt julkaissut uuden mainoksen, jossa yhtiö ottaa kantaa Applen MacBook Airin ominaisuuksiin. Mainoksessa huomautetaan muun muassa siitä, ettei Applen kannettavasta löydy kosketusnäyttöä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vertailukohtana MacBook Airille Microsoft käyttää Lenovon uutta Yoga 3 Pro -kannettavaa, jonka mainostetaan olevan Applen tuotteita ohuempi ja toimivan myös tablettikäytössä. Mainoksen lopussa ruudulle tulee Game over -teksti, joten Microsoftin mielipide paremmasta kannettavasta ei jää epäselväksi.
Microsoftin eilen julkaisema mainos on ehtinyt jo herättää netissä keskustelua puolesta ja vastaan. Osa ihmisistä kokee mainoksen olevan humoristinen, siinä missä toiset katsovat sen olevan lähinnä epätoivoinen. Microsoftin YouTube-tililtä julkaistu mainos on nähtävillä kokonaisuudessaan alla:
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
http://www.youtube.com/watch?v=R98sgmllCEg
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »