New York Timesin muotiosiossa käsiteltiin eilen keskiviikkona älykelloja ja muita ranteeseen puettavia älylaitteita. Etupäässä artikkeli keskittyi siihen, etteivät markkinoilta tätä nykyä löytyvät laitteet ole välttämättä erityisen miellyttävän näköisiä tyylitietoisille ihmisille. Artikkelissa tuotiin esille myös Applen tuotteiden muotoilusta vastaavan Jony Iven esittämä kommentti Applen tulevasta älykellosta.
New York Timesin artikkelissa ruodittiin muiden muassa Pebble– ja Neptune Pine -älykelloja. Pebbleä verrattiin ulkonäöltään ranteeseen sovitettuun Amazon Kindleen ja 2,4-tuumaisella näytöllä varustetun Neptune Pinen sanottiin ulkonäöltään olevan lähinnä vitsi. Artikkelissa mainitaan myös isompien valmistajien, kuten Samsungin ja LG:n älykellot kumisine tai keinonahkaisine rannekkeineen ja isoine kellotauluineen ja todetaan, että tähän asti valmistajat ovat käsitelleet näitä ranteeseen puettavia pieniä tietokoneita juuri pieninä tietokoneina eikä tyyliratkaisuina, kuten muotisuunnittelijat käsittelevät omia tuotteitaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Artikkelissa tuodaan esille, kuinka Applella työskennellyt muotoilija oli kuullut muotoilujohtaja Jony Iven kommentoivan, että sveitsiläiset tulevat olemaan liemessä, viitaten maineikkaisiin sveitsiläisiin rannekelloihin, kun tämä oli ilmaissut tyytyväisyyttään Applen tulevan älykellon ulkonäköön. New York Timesin artikkelissa arvellaan, että Apple jos joku voi muuttaa älykellojen suunnan ja kuivaillaan, kuinka yritys muutti mp3-soittimet iPodin myötä muotiesineiksi, kuinka iPhonesta tuli statussymboli ja kuinka iPad muutti ”kaikkein nörttimäisimmän laitteen kaikista”, eli taulutietokoneen seksikkääksi ja halutuksi laitteeksi.
Lisäksi New York Timesin artikkelissa lainataan kanadalaista tutkijaa ja professoria Isabel Pederseniä, jonka mukaan älykellot ja muut vastaavat laitteet ovat tänä päivänä rumia ja kömpelöitä, koska niitä valmistaa miesvaltainen teknologia-ala, ja niinpä ne ovat liian rumia suurelle yleisölle. Hänen mukaansa älykelloista ei tule päivittäiseen kulttuuriin kuuluvia laitteita, ennen kuin valmistajat alkavat ottaa huomioon muutakin kuin teknologiaa.
New York Timesin artikkelissa arvellaan, että valmistajien tulisi unohtaa härvelit ja ottaa älykellojen suunnittelussa huomioon ulkonäkö ja tuntuma. Artikkelissa kerrotaan tutkimusyhtiöiden ennustaneen, että se valmistaja, joka onnistuu yhdistämään tyylin teknologiaan onnistuneesti saattaa myydä lähivuosina satoja miljoonia puettavia älylaitteita.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Artikkelissa mainitaankin muutamia valmistajia, jotka ovat ryhtyneet yhteistyöhön muotitalojen ja -suunnittelijoiden kanssa toteuttaakseen tyylikkäitä älylaiteratkaisuja. Esimerkiksi Intel esitteli eilen uuden korumaisen älyrannekkeen, joka on suunniteltu yhteistyössä muotitalojen kanssa ja käyttää eksoottisia materiaaleja, kuten käärmeennahkaa ja helmiä. MICA-nimellä kulkevan rannekkeen julkistus tapahtuu ensi sunnuntaina ja sen hinnan odotetaan asettuvan non tuhannen dollarin eli 800 euron luokkaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »