Matkapuhelinmarkkinoita kappalemääräisessä myynnissä viime vuosia hallinnut Samsung on menettänyt hieman asemiaan matkapuhelinmyynnissä. Samsungin viimeiset kaksi lippulaivaälypuhelinta eivät ole menneet kaupaksi yhtiön odottamalla tavalla ja lasku on nähtävästi alkanut. Asiasta uutisoi muun muassa verkkosivusto AndroidAuthority.
Samsung myi kokonaisuudessaan vuoden ensimmäisellä puoliskolla reilut 223 miljoonaa matkapuhelinta, joka tarkoittaa reilut 110 miljoonaa matkapuhelinta yhdellä neljänneksellä. Markkinaosuus Samsungilla on tippunut noin kaksi prosenttiyksikköä. Vuosi sitten markkinaosuus oli 26,8 prosenttia, kun taas nyt yhtiön markkinaosuus on 24,9 prosenttia.
Yhtiön tuloskin laski vuoden takaisesta 19,5 prosenttia. Nyt Samsung teki voittoa ”vain” 6,11 miljardia dollaria eli noin 4,56 miljardia euroa. Vaikka voittoa yhtiö tekikin mukavat miljardit, on tulos laskenut reilusti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsungin markkinosuutta ovat luultavasti vieneet pienemmät kiinalaiset älypuhelinvalmistajat, jotka tuottavat todella halpoja älypuhelimia.
Merkit ovat vastaavanlaisia kuin Nokialla aikoinaan. Nokia valtakauden aikana ei ollut tarpeeksi nopea liikkeissään ja seuratessaan markkinoiden trendejä. Samsung ei juurikaan tuonut uusia juttuja Galaxy S5:een verrattuna Galaxy S4:ään. Yhtiö toi vain lisää tehoa ja muutaman uuden ominaisuuden, mutta innovaatiot olivat vähissä uusimmassa lippulaivaälypuhelimessa. Aika näyttää, miten Samsungin käy.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »