Nokian toimitusjohtaja Stephen Elop on valittu vuotuisen European Communication Awardin voittajaksi vuoden 2013 osalta.
Eurooppalaisten viestintäjohtajien järjestön European Association of Communication Directorsin (EACD) palkinto ”kunnioittaa erinomaisia viestinnän saavutuksia Euroopan tasolla, ja annetaan henkilölle tai organisaatiolle, jonka viestintätoimet ovat viimeisen vuoden aikana erottuneet Euroopan tasolla”.
Elopille annettu viestintäalan palkinto on suuri yllätys, sillä yleisesti erityisesti viestinnän osa-alueella Nokian on nähty epäonnistuneen surkeasti viimeisten vuosien aikana. Viestinnän epäonnistumisen on nähty muun muassa kiihdyttäneen Symbian-puhelinten myynnin laskua.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Palkinnon myöntäjät ovat kuitenkin toista mieltä. ”Stephen tunnetaan hänen suorasta ja läpinäkyvästä viestintätyylistään, joka näkyi myös hänen nyt kuuluisasta ’Palava öljylautta’ -muistiostaan”, palkinnon antamista perustellaan. ”Stephen sai palkinnon tunnustuksena hänen uniikista viestintätyylistään ja sitoumuksestaan asettaa aina työntekijöiden ja asiakkaiden mielipiteet etusijalle.”
Aiemmin vastaavan palkinnon ovat pokanneet Marks and Spencer -kauppaketjun Marc Bolland, Siemens-teknologiajätin Peter Löscher ja Fiatin Sergio Marchionne.
—
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mitä mieltä olet Elopin viestintäpalkinnosta ja Nokian viestinnän onnistumisesta Windows Phone -siirtymässä? Kommentoi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »