Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

HTC jatkaa edelleen laitevalmistajana – uudella taktiikalla

(Mainos: Moi Mobiililta 100 megabitin 4G-liittymä vain 6 €/kk tai rajattomalla datasiirrolla 18 €/kk! Tutustu ja tilaa edullinen Moi-liittymä nyt tästä!)

Kuten aiemmin uutisoimme, ostaa Google osan HTC:n matkapuhelintoiminnasta syventäen näin entisestään yhteistyötään taiwanilaisyhtiön kanssa.

Kauppa kuitenkin tarkoittaa käytännössä vain sitä, että osa HTC:n työntekijöistä siirtyy Googlen palvelukseen. Hakukonejätti ei siis osta kaupassa osakkeita, joka antaa HTC:lle mahdollisuuden jatkaa myös omaa älypuhelintoimintaansa. Juuri näin onkin tapahtumassa, HTC nimittäin suunnittelee vähintään yhden älypuhelimen julkaisemista myös vuonna 2018.

HTC uudistaa strategiaansa ensi vuodelle ja keskittyy jatkossa laitteisiin, joista saatava kate on suurempi. Käytännössä tämä tarkoittaa HTC U11 -mallin kaltaisia, kalleimpaan lippulaivakategoriaan kuuluvia laitteita.

Mitään tarkempia tietoja HTC:n tulevista älypuhelimista ei vielä tiedossa ole. Yksi asia näyttää kuitenkin varmalta; sakkaavista myyntiluvuista ja äskettäin varmistuneesta kaupasta huolimatta maailman ensimmäisen Android-puhelimen valmistaneen HTC:n taru ei vielä olekaan ohi.

 

(Mainos: Moi Mobiililta 100 megabitin 4G-liittymä vain 6 €/kk tai rajattomalla datasiirrolla 18 €/kk! Tutustu ja tilaa edullinen Moi-liittymä nyt tästä!)

 
 

Seuraa Mobiili.fitä

Mainos: Nopea 4G-liittymä puhelimeen vain 6 € / kk. Lue kokemuksia Moi Mobiilista

Kommentoi

Kommentit

  1. Hendriks

    HTC:n brändi on olematon kuluttajalaitemarkkinoilla, valitettavasti, 😕.

    • Hendriks

      Olen olematon kuluttajalaitemarkkinoilla, valitettavasti, 😕.

      • Vili

        Ja sen kyllä huomaa.

  2. Christian

    Asiallinen muutos strategiaan. Antaa toisten valmistaa halpismallit pienellä katteella ja tehdään high-end -laitteita kovemmalla katteella. Brändi kuitenkin on länsimaissa vahva vaikka heikosta tuesta onkin kärsinyt. Kun sen puolen laittaa kuntoon niin luulisi pärjäävän. Aina olen HTC:n designista tykännyt mutta juuri tuo heikko tuki on ajanut muihin merkkeihin.

  3. Jaro

    ”Päättyneen elokuun myynti oli HTC:n huonoin 13 vuoteen.”. Tämän ei pitäisi olla kenellekään mikään yllätys. Nykytilanteessa vaikka laitteet olisivat miten hyviä, jos jatkuvasti karsitaan myymäläedustusta, henkilökuntaa, markkinointia, ym. eikä yritys ole kuluttajan silmillä, harva enää jaksaa kiinnostua HTC:n laitteista, jos edes ”muistaa” HTC:n läsnäoloa markkinoilla ylipäätään.

    HTC U11 on speksien puolesta kova laite. Jos laite on oikeasti yhtä hyvä mitä speksit antavat ymmärtää, ainut keino nousta suosta tässä vaiheessa lienee hyödyntää Googlen kaupasta yli jäämiä varoja isosti markkinointiin. Laitteet kuluttajien silmille ja henkilökunta niistä opastamaan tai yritys on tuhoon tuomittu pysyvästi, kun rahatkin alkanevat olla loppu jatkuvien tappiollisten kvartaalien pohjalta.

    Myydyistä laitteista rahaa kirstuun, jolloin uudelleensijoitus markkinointiin ja paikallistoimintoihin -> homma taas laajenemaan päin. Jatkuvassa tappiokierteessä pyöriminen ja toivominen, että toimintojen jatkuva karsiminen parantaisi tilannetta, on vaan hölmöä. (Toisaalta, eipä ole koskaan HTC:n laitetta tullut omistettua).

Tuoreimmat jutut