Spotify on vahvistanut saavuttaneensa nyt 60 miljoonan maksavan käyttäjän rajan. Spotify on kasvattanut maksavien tilaajiensa määrää vauhdikkaasti, sillä vasta maaliskuussa lukema oli 50 miljoonassa.
Spotify-käyttäjien kokonaismäärä on kasvanut jo yli 140 miljoonan. Valtaosa käyttäjistä käyttää palvelua siis ilmaiseksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotifyn tärkeimmäksi kilpailijaksi on noussut Apple. Se kertoi kesäkuussa WWDC-kehittäjäkonferenssissa oman musiikkipalvelunsa tilaajamääräksi 27 miljoonaa. Apple ei tarjoa ilmaispalvelua, ainoastaan aluksi ilmaisen 3 kuukauden kokeilun.
Maksavien tilaajien lukumäärän uskottavuus eri palveluiden välisenä mittarina on viime aikoina heikentynyt. Erityisesti Spotify on tarjonnut edullisia tarjoustilauksia sekä niputtanut palvelunsa yhteen kaupantekijäisinä muun muassa New York Timesin ja tilausten kanssa, joten sen maksavissa tilaajissa on tätä nykyä mukana paljon asiakkaita, jotka eivät maksa Spotifyn normaalihintoja.
Tappiollinen Spotify saattaa listautua pörssiin jo tämän vuoden kuluessa. Se on solminut uusia levy-yhtiösopimuksia, jotka alentavat hieman Spotifyn maksettavaksi koituvia rojalteja, mutta ovat samalle myönnytys levy-yhtiöiden vaatimuksille julkaisujen tarjoamisesta ensin vain Spotify-tilauksesta maksaville asiakkaille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotify aikoo panostaa lisää myös podcasteihin. Apple puolestaan panostaa Musiikki-palvelussaan myös videosisältöön.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »