Telia on suomalaisen jääkiekon ykkössarjan Liigan uusi mediakumppani kaudesta 2018–2019 alkaen. Nyt solmittu sopimus on kestoltaan kuusivuotinen. Vielä ensi kauden Liigan kumppanina jatkaa Nelonen, joka on tehnyt kalliilla sopimuksellaan suuret tappiot viime vuosina.
Telian mukaan yksittäisten urheilutapahtumien, tv-ohjelmien tai sarjojen ostaminen on tv-palveluiden toivotuimpia ominaisuuksia ja Telian tavoitteena on murtaa heti kaudesta 2018–2019 lähtien maksu-tv:n vakiintunut pakettiajattelu ja tarjota Liiga entistä monipuolisemmin katsojille. ”Meille on äärimmäisen tärkeää tarjota sisältöä katsojan ehdoilla. Siksi haluamme muuttaa tapoja joilla maksu-tv:tä on totuttu käyttämään Suomessa niin, että kaikkien suomalaisten on helppo osallistua lätkähuumaan”, kertoo Telian Suomen toimitusjohtaja Stein-Erik Vellan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Todennäköisesti Telia tulee näin ollen tarjoamaan esimerkiksi vain yhden joukkueen otteluita ostettavaksi edullisemmin ilman tarvetta ostaa oikeutta kaikkien otteluiden näkemiseen.
Mediakumppanina Telia tulee jatkossa tuottamaan Liigan tv-sisällöt, näyttää liigaottelut suorana ja tuottaa muuta sisältöä Liigasta. ”Haluamme jatkuvasti parantaa Liigan asiakaskokemusta. Saamme Teliasta partnerin, jolla on näkemystä ja resursseja vahvistaa televisioinnin ja ottelutapahtumien lisäksi Liigan seuraamista ja fanitusta muilla digitaalisilla alustoilla”, kertoo Liigan toimitusjohtaja Riku Kallioniemi. ”Telian mahdollisuus kehittää maamme seuratuinta urheilutuotetta ja samalla varmistaa Liigan näkyvyys koko Suomessa on meille todella tärkeää”, Kallioniemi jatkaa.
Tv-sisällön lisäksi Telia kertoo tulevansa jatkossa panostamaan myös ottelutapahtuman kehittämiseen yhdessä Liigan ja seurojen kanssa. Telia tuo 5G-yhteydet liigahalleihin vuosikymmenen loppuun mennessä. Entistä nopeampi, lähes reaaliaikaisesti toimiva verkko, virtuaalinen todellisuus ja esineiden internet tuo ennennäkemättömiä mahdollisuuksia rikastaa suurten yleisötilaisuuksien katsojakokemusta sekä paikan päällä että mobiililaitteiden välityksellä otteluita seuraaville, kertoo Telia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Telialla oli maaliskuun 2017 lopussa 486 000 tv-asiakasta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »