Nintendon ensimmäinen merkittävä oma mobiilipelijulkaisu Super Mario Run on tulossa ensi viikon torstaina 15. joulukuuta. Peli tulee aluksi vain ja ainoastaan Applen iOS-laitteille eli iPhonelle ja iPadille.
Yllättäen Super Mario Run vaatii jatkuvan verkkoyhteyden, on nyt käynyt ilmi legendaarisen pelisuunnittelun Shigeru Miyamoton Mashablelle antamassa haastattelussa.
Miyamoton mukaan syynä jatkuvan verkkoyhteyden vaatimisiin on piratismin välttäminen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Myös Apple-laitteilla esiintyy merkittävästi piratismia, joka on kuitenkin mahdollista vain lukituksista avatuissa (jailbreak) laitteissa. Super Mario Run olisi piraateille oiva kohde, sillä ilmaiseksi ladattava peli on avattavissa yhdellä vajaan kympin kertamaksulla täysversioksi.
Super Mario Run julkaistaan ensi viikolla yli 150 maassa. Nintendo suhtautuu piratismiin erittäin tiukasti alustalla, joka ei ole sen omissa käsissä.
Yhteyttä verkkopalveluun käytetään Super Mario Runissa myös pelissä edistymisen tallennukseen ja synkronointiin eri laitteiden välillä. Super Mario Run sisältää kolme pelitilaa (World Tour, Toad Rally ja Kingdom), joista World Tourin suunniteltiin yhdessä vaiheessa pelin kehitystä olevan tarjolla myös ilman verkkoyhteyttä. Näistäkin suunnitelmista kuitenkin luovuttiin, sillä senkin osalta kehitys vaikuttaa myös muihin pelitiloihin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Super Mario Runin verkkoyhteysvaatimus estää pelin pelaamisen muun muassa monilla lennoilla, joilla verkkoyhteyttä ei ole saatavilla lainkaan tai se on tarjolla vain lisämaksusta. Lisäksi myös muissa heikoilla verkkoyhteyksillä varustetuissa sijainneissa pelin pelaaminen voi vähintään vaikeutua.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »