Samsung käynnisti syyskuun alussa Galaxy Note7:n takaisinkutsukampanjan viallisten akkujen vuoksi. Nyt yhtiö on kertonut kampanjan etenemisestä, ja ilmeisen moni Note7-ostaja on tyytyväinen valintaansa, sillä suurin osa vaihtajista pitäytyy juuri Note7-mallissa.
Note7:n ostaneet ovat kampanjassa voineet vaihtaa puhelimen halutessaan joko uuteen Note7:ään tai S7:ään tai S7 edgeen. Samsungin mukaan 90 prosenttia käyttäjistä on valinnut uuden Note7:n sen jälkeen, kun laitteita on tullut yleisemmin saataville.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Singaporessa takaisinkutsu käynnistyi 17. syyskuuta, ja siellä jo 80 prosenttia ostajista on osallistunut kampanjaan. Yhdysvalloissa ja Etelä-Koreassa kampanja on edennyt hitaammin, sillä vasta reilut 60 prosenttia ostajista on kampanjaan osallistunut.
Samsungin mukaan kaikkien kampanjaan kuuluvien Note7-laitteiden omistajien tulisi sammuttaa laitteensa ja palauttaa laite myyjälle. Uusia laitteita toimitetaan paikallisen saatavuuden mukaan.
Uudet Note7-laitteet tunnistaa muutamista pienistä yksityiskohdista. Myyntipakkauksista löytyy musta neliö, ja itse laitteessa akun varauksesta kertova kuvake on vihreä, kun vanhemmissa laitteissa kuvake on valkoinen. Lisäksi alkuperäisissä, mahdollisten akkuongelmien piiriin kuuluvissa laitteissa akun varaustaso on ohjelmistopäivityksellä rajoitettu enintään 60 prosenttiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Note7:n toimitukset Suomeen eivät ehtineet alkaa ennen akkuongelmien ilmaantumista ja jakelun keskeyttämistä. Samsung Suomen virallinen arvio on, että toimitukset alkaisivat Suomessa lokakuun aikana.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »