Facebook aikoo jälleen uudistaa tapaa, jolla käyttäjien uutissyötteet muodostuvat. Tarkoituksena on nostaa käyttäjien läheisten kavereiden julkaisuja ylemmäksi syötteessä niin, että ne erottuvat paremmin erilaisten medioiden ja sisällöntuottajien julkaisuista.
Facebook kuvailee tiedotteessaan, kuinka monet käyttäjät ovat olleet huolissaan siitä, että heille tärkeiden ihmisten julkaisut voivat hukkua muun sisällön sekaan. Niinpä yhtiö uudistaa palvelun algoritmeja niin, että nämä läheisten kuvat, videot, tilapäivitykset ja linkit pääsevät paremmin esille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Muutos vaikuttaa samalla siihen, miten eri Facebook-sivut ja -ryhmät näkyvät palvelussa. Tiedotteen mukaan vaikutus tiettyjen sivujen näkyvyyteen ei välttämättä ole suuri, jos käyttäjät jakavat sivun julkaisuja ahkerasti ja uudelleenjulkaisut synnyttävät tykkäyksiä ja kommentteja.
Facebook julkaisi myös toisen tiedotteen, jossa se kuvaili, kuinka käyttäjien uutissyöte yleisesti muodostuu. Yhtiön mukaan syötteen tulee olla sekä informatiivinen että viihdyttävä, ja yhtiö kertoo työskentelevänsä kovasti osatakseen ennustaa, minkälaisia julkaisuja eri käyttäjille nostetaan esille. Facebook kuitenkin painottaa, ettei se suosi mitään yksittäisiä lähteitä tai näkemyksiä. Tiedotetta voinee pitää jonkinlaisena julkisena vastineena viimeaikaisille syytöksille, kun Facebookia syytettiin poliittisen keskustelun vääristämisestä piilottamalla tietynlaista sisältöä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »