Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto Valli ry:n Ikäteknologiakeskus toteutti kevään aikana kyselyn ikäihmisten teleoperaattorikokemuksista. Mukaan lähti lähes 300 vastaajaa, joista suurin osa oli 65-74-vuotiaita. Tulosten perusteella teleoperaattorit eivät aina palvele vanhuksia parhaalla mahdollisella tavalla.
Lähes neljännes vastanneista kertoi poistuneensa myyntitilanteen seurauksena operaattorin liikkeestä tyytymättömänä, epätietoisena tai turhautuneena. Lisäksi osa kertoi joutuneensa pakkomyynnin uhriksi. ”Myyntitilanteet ovat usein hämmentäviä ja käteen saattaa jäädä laite, jota ikäihminen ei osaa käyttää”, Ikäteknologiakeskuksen kehittämispäällikkö Sanna Kaijanen selittää.
Mitä iäkkäät teknologiakäyttäjät sitten palvelutilanteilta kaipaavat? Kyselyn perusteella onnistunut palvelutilanne koostuu esimerkiksi ymmärrettävästä hinnoittelusta, selkeästä yleiskielestä, asioinnista kasvotusten ja mahdollisuudesta odottaa omaa vuoroa istuen. Ennen kaikkea tärkeää on, että asiakas ymmärtää, mitä on ostanut.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
“Ikäihmiset ovat kasvava asiakasryhmä, jonka erityistarpeet kannattaa ehdottomasti huomioida nykyistä paremmin”, Valli ry:n toiminnanjohtaja Virpi Dufva toteaa. ”Tämä on myös yritysten etu.”
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »