Facebookin Messenger on päässyt varsin komeisiin käyttäjälukuihin. Palvelulla on nykyään yli 900 miljoonaa kuukausittaista aktiivista käyttäjää, ja palvelun kautta lähetetään joka kuukausi yli miljardi viestiä ihmisten ja palvelua käyttävien yritysten ja yhteisöjen välillä. Facebookilla ei silti olla jääty laakereille lepäämään, vaan Messengeristä halutaan entistäkin suositumpi viestintäväline.
Facebookin David Marcus kertoi uudistuksista, yllättäen, Facebookissa. Tarkoituksena on vähitellen ottaa käyttöön uudistuksia, jotka tuovat ainakin jossain määrin mieleen suositun Snapchatin. Marcusin mukaan uudistuksiin kuuluu mahdollisuus luoda kontakteja käyttäjätunnuksia ja suoria URL-osoitteita jakaen, minkä lisäksi käyttöön otetaan Messenger Codes -niminen toiminto.
Messenger Codes vastaa Snapchatin käyttäjäkuvakoodia, eli uusia tuttavuuksia voi tuoda Messengeriin suoraan koodin skannaamalla. Näin esimerkiksi liiketapaamisissa ei tarvitse enää jaella käyntikortteja tai raapustella nimiä ja numeroja paperille, kun yhteystiedot voi tallentaa nopeasti puhelimesta toiseen Messengerin avulla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tarkempaa aikataulua Marcus ei uudistuksille kertonut, mutta oletettavasti ne otetaan käyttöön porrastetusti ja vähitellen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »