”Viime vuonna Galaxy S6 -malleissa keskityimme paljon designiin ja emmekä saaneet mukaan muistikorttipaikkaa ja vedenkestävyyttä – piti valita joko design tai toiminnot”, toteaa Samsung Electronicsin brändistä Euroopassa vastaava Rory O’Neill Mobiili.fille. ”Tänä vuonna emme joutuneet enää tekemään kompromisseja. Olemme kuunnelleet asiakkaiden palautetta.”
Samsung julkisti uudet Galaxy S7:n ja Galaxy S7 edgen eilen Barcelonassa Mobile World Congressin aattona omassa suuressa tilaisuudessaan.
Samsung Galaxy S7
- Android
- Lasi + alumiini
- 5,1" Super AMOLED -näyttö
- Sormenjälkilukija edessä
- 12 Mpiks. kamera
- Samsung Exynos 8890 Octa -piiri
- 3000 mAh akku
Samsung Galaxy S7 edge
- Android
- Lasi + alumiini
- 5,5" Super AMOLED -näyttö
- Sormenjälkilukija edessä
- 12 Mpiks. kamera
- Samsung Exynos 8890 Octa -piiri
- 3600 mAh akku
Suosittujen ominaisuuksien puuttuminen viime vuonna Galaxy S6:sta oli monille selkeä pettymys. Laajemminkin ajateltuna kilpailustrategian kannalta veto oli heikko, sillä se vei Samsungilta kaksi selkeää valttia kilpailussa premium-luokan merkittävintä haastajaa Applen iPhonea vastaan – eikä uusi design sinällään välttämättä tuonut Samsungille uusia muuten iPhoneen päätyviä asiakkaita.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mutta tänä vuonna asiat on Galaxy S7:n osalta korjattu. ”Olemme iloissamme voidessamme jatkaa viime vuonna esitellyllä designilla. S6 muutti design-kielemme”, kommentoi O’Neill.
Edellä mainittujen ominaisuuksien paluun ohella Galaxy S7:ssä merkittävimpiä uutuuksia ovat hämäräkuvaukseen paremmin sopiva kamera sekä muun muassa suuremmat akut ja näin pidemmät toiminta-ajat. Lisäksi mukana on luonnollisesti viimeisimmän sukupolven tehokkaampi järjestelmäpiiri.
Ohjelmistopuolella kenties merkittävin uutuus uusissa Galaxy S7 -puhelimissa on pelitila ja Game Laucher, joka helposti mahdollistaa pelatessa erilaisten esimerkiksi virtaa säästävien asetusten käytön tai muun muassa ilmoitusten estämisen, ettei pelikokemus häiriinny.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
O’Neillin mukaan pelitilassa ja toisessa uudessa ohjelmistopuolen ominaisuudessa, aina päällä pysyvässä Always On -näytössä on havainnoitu, miten ihmiset puhelintaan käyttävät.
”Me katsomme puhelintamme yli 150 kertaa päivässä. Tarkistamme kellonajan tai katsomme onko tullut ilmoituksia, milloin seuraava kalenteritapahtuma on. Uusi aina päällä pysyvä näyttö tekee tästä helpompaa”, toteaa O’Neill. ”Me kehitämme ohjelmistojamme käyttäjien käyttäytymisen tutkimiseen perustuen.”
Uusien Galaxy S7 -puhelinten ohella Samsungin toinen merkittävä panostusalue juuri nyt on virtuaalitodellisuus, VR. Uudet Galaxy S7 -puhelimet hyödyntävät samaa aiempaa Gear VR -laitetta, mutta sen taakse lisätään nyt markkinointivoimaa monin eri keinoin.
Eilisessä julkistustilaisuudessa kaikille noin 4 500 osallistujalle oli jaettu käyttöön Gear VR:t, joiden kautta katseltuna Galaxy S7 ensi kertaa esiteltiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Galaxy S7:n ennakkotilaajat saavat myös Gear VR:n kaupan päälle. Lisäksi Samsung markkinoi Gear VR -kokemuksia Gear VR Theatereilla monissa eri kohteissa.
”Samsungin näkemys on, että virtuaalitodellisuus tulee rakentumaan mobiilin – eli älypuhelimen – ympärille. Me olemme mobiileja ja sellaisena pysymme”, kommentoi O’Neill. ”Samsung on tehnyt VR:n saralla kolme merkittävää innovaatioaskelta: ensin toimme VR:n puhelimiin, toiseksi edullisempaan hintaluokkaan ja nyt kolmantena panostamme tarjolla olevaan sisältöön.”
Samsungin MWC-messujen VR-uutuus onkin Gear 360 -kamera, joka mahdollistaa VR-käyttöön sopivien 360-videoiden ja -materiaalien kuvaamisen.
Samsung toimii VR-maailmassa yhteistyössä Facebookin omistaman Oculuksen kanssa, minkä takia eilen Samsung-tilaisuuden lavalle nousi yllättäen myös Facebookin perustaja Mark Zuckerberg. Facebook haluaisi levittää VR:n mahdollisimman laajalle, koska se on kiinnostunut suurista käyttäjämääristä, viestinnästä ja sisällöstä. Samsungin bisneksenä sen sijaan VR-maailmassakin pysyvät ensisijaisesti laitteet.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Meillä on erittäin selkeä liiketoimintamalli. Myymme laitteita. Voimme panostaa muihin osiin ekosysteemissä tehdäksemme Samsungin laitteet arvokkaammiksi asiakkaiden silmissä, mutta lopulta kyse on laitemyynnin kasvattamisesta”, summaa O’Neill.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »