Puettavan teknologian aikakausi nostaa pikkuhiljaa päätään. Yleisimpiä puettavia laitteita ovat aktiivisuusrannekkeet ja älykellot, eivätkä nekään ole vielä lyöneet itseään täysin läpi. Tästä huolimatta markkinoilla on jo nähty monia erikoisempia laiteideoita. Altaan mielikuvituksellisempaan päähän osuu myös ShiftWear uudella e-paperinäyttöjä hyödyntävällä kenkäkonseptillaan.
ShiftWear on yhdysvaltalainen yritys, joka kehittää uudenlaista teknologiapohjaista kenkää. ShiftWear Classic -kenkien pääominaisuus on, että tennarin valkoiset kylkiosiot on valmistettu e-paperinäytöstä. Niille on siis tarkoitus voida lähettää grafiikkaa ja muuntaa näin kenkien ulkonäköä.
Näytön voisi olettaa tekevän kengistä hauraat, mutta ShiftWearin mukaan teknologiatossut kestävät kovaakin käyttöä. Niiden pohjat on tarkoitus vahvistaa kevlarilla ja kokonaisuus kestää veteen upottamisen viiteen metriin asti. Kenkien pitäisi jopa olla konepestävät.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
ShiftWear Classic -kenkien e-paperiosioille voi asettaa grafiikkaa mobiilisovelluksen avulla. Kengät voi koristella sekä tavallisilla kuvilla että animaatioilla. Staattisilla kuvilla e-paperiteknologian virrankulutus on nollassa, mutta animaatiot sen sijaan kuluttavat virtaa. Kenkien luvataan jaksavan kuukauden päivät yhdellä latauksella. Lataaminen hoituu joko langattomasti tai parhaassa tapauksessa jopa kävellessä.
ShiftWear Classic -kenkä tuodaan tarjolle kolmen mallin voimin, joiden erona on lähinnä varren mitta. Kengät eivät ole kuitenkaan vielä saatavilla, tai edes valmiit, vaan sen sijaan tuotekehitykseen kerätään parhaillaan rahaa Indiegogossa. Kampanja on jo ylittänyt minimitavoitteensa moninkertaisesti, mutta muita tavoitteita on edelleen jäljellä. ShiftWear kertoo voivansa aloittaa massatuotannon, kun rahoitus yltää 250 000 dollariin. Tällä hetkellä kampanja on netonnut noin 91 000 dollaria.
Yksi ShiftWear Classic -tennaripari maksaa ennakkotilattuna 150 dollaria. Lisäksi hintaan lisätään 50 dollaria kansainvälisiä postikuluja. Toimitusten uskotaan alkavan syksyllä 2016.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »