Paljon puhuttuun kotimaisen kulutukseen saatiin vihdoin valonpilkahdus viime perjantaina, kun Black Friday –tarjoukset innostivat monia suomalaisia ostoksille joko kauppakeskuksiin tai verkkokauppoihin. Taloussanomille myyntiä kommentoinut Expert-ketjun toimitusjohtaja Mika Aro kertoi kuluttajien suuren ostohalun tulleen yllätyksenä.
”Se yllätti, että ihmiset olivat Suomessakin lähteneet aamulla jonottamaan. Meillä oli Helsingissä, Turussa ja Tampereella jonot aamulla myymälöiden edessä”, Aro kommentoi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kivijalkamyymälöissä vilkkaana käyneen kaupankäynnin lisäksi Expert yllättyi verkkokaupan suuresta kasvusta. Verrattuna tavalliseen perjantaihin, olivat verkkokaupan myyntimäärät yli kymmenkertaisia Black Fridayn aikana.
Kasvavien myyntimäärien suhteen Expert ei suinkaan ollut ainoa elektroniikkaliike, joka hyötyi mustasta perjantaista, vaan verkkokauppojen alennuksia listaava Cuponation arvioi tiedotteessaan kokonaismyynnin yli kuusinkertaistuneen tavalliseen perjantaihin verrattuna. Suomalaisten ostoinnokkuus kasvoi myös viime vuodesta, sillä vuodentakaiseen verrattuna olivat Black Fridayn myyntimäärät Coponationin mukaan yli nelinkertaistuneet.
Nykyisiin myynteihin voidaan odottaa vielä hieman parannusta lähipäivien aikana, sillä monet verkkokaupat ovat päättäneet jatkaa Black Friday –tarjouksiaan viikonlopun yli tai niin pitkään kuin tavaraa riittää. Eri verkkokauppojen tarjouksiin voi tutustua aiemmista uutisistamme.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Black Friday –innostus on näkynyt selvästi myös mobiili.fissä, sillä aiheeseen liittyviä uutisia on parhaimmillaan luettu kymmeniä tuhansia kertoja. Torstain ja perjantain aikana sivunlatauksia kertyikin yli 80 000 kappaletta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »