Facebook on julkaissut tuen 360 asteen videoille. Jatkossa uutissyötteessä voi siis tulla vastaan videoita, joissa katsoja pääsee itse päättämään, mihin suuntaan kameran pitäisi osoittaa.
Virtuaalitodellisuuksien ja 360 asteen videomateriaalin tuottaminen tulee alati helpommaksi ja yleisemmäksi. Samalla sisällöntuottajat pyrkivät keksimään uusia tapoja hyödyntää näitä teknologioita. On siis tärkeää, että palvelut tarjoavat myös mahdollisuuksia katsoa uudenlaista videomateriaalia.
Facebook lähtee mukaan mediamurrokseen ottamalla 360 asteen videot osaksi palveluaan. Jatkossa käyttäjien uutissyötteisiin voi siis sisältyä interaktiivisia videoita, joissa katsoja voi itse kääntää kameraa ja tarkastella videon ympäristöä eri suunnista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aluksi Facebookin 360 asteen videot toimivat vain tietokoneilla ja Android-laitteilla. iPhonet seuraavat perässä tulevina kuukausina. Mobiililaitteella kameran kääntäminen onnistuu itse laitetta kääntämällä, mikä auttaa tapahtumiin uppoutumisessa.
Teknologiaa esitellään pian julkaistavalla Star Wars -videolla, jossa katsojat pääsevät kiiturin kyytiin tarkastelemaan aavikkoplaneetta Jakkun maisemia. Muita suunniteltuja sovellutuksia ovat esimerkiksi Discovery Channelin sukellusvideot ja erilaiset kulissien taakse kuljettavat katsaukset. Niitä odotellessasi löydät esimerkkivideon uudesta ominaisuudesta Facebookin tiedotejulkaisusta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »