Snapchat tunnetaan lähinnä pikaviestinnästä ja hetken katselun jälkeen katoavista kuvista. Suositun sovelluksen takaa löytyvä yhtiö ei kuitenkaan ole tyytymässä nykytilanteeseen. Viime vuonna Snapchat teki sovelluksestaan tuottavamman mainossisällön avulla. Nyt Digiday kertoo, että yhtiö haluaa alkaa tuottamaan omaa mediasisältöään osaksi tämän kuun lopussa julkaistavaa Discover-ominaisuutta.
Discoverin on tarkoitus olla Snapchat-sovellukseen liitettävä syöte, joka tarjoilee käyttäjille teksti-, kuva- ja videosisältöä suurilta mediataloilta kuten ESPN:ltä ja CNN:ltä. Discover-toiminta tulee olemaan mainosrahoitteista. Osan tuloista ottaa Snapchat ja loput menevät mediayhtiöille.
Snapchat ei kuitenkaan halua olla pelkkä välittäjä, vaan aikoo tuottaa myös omaa, alkuperäistä mediasisältöään osaksi Discoveria. Tätä päämäärää varten Snapchatin kerrotaan hakeneen jo kuukausien ajan journalisteja ja videoalan ammattilaisia osaksi Discover-tiimiä. LinkedIn-profiilien perusteella Snapchatin leivissä on jo useita nimekkäitä yhdysvaltalaisia videokuvaajia, bloggaajia ja animaattoreita.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Teknologiayhtiöt ja palveluntarjoajat ovat aiemminkin onnistuneesti siirtyneet sisällöntuotannon puolelle. Kirkkain esimerkki tästä lienee Netflix, joka on tuottanut alkuperäistä sisältöä muun muassa palkittujen House of Cards ja Orange Is the New Black -sarjojen muodossa. Snapchatilla on siis mahdollisuudet onnistua, mihin uskovat muutkin mediatalot. ”Snapchat on jonkin todella merkittävän äärellä”, toteaa CNN:n entinen digipäällikkö KC Estenson.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »