Etupäässä verkkoselaimistaan tunnettu Opera Software pyrkii uudistamaan mobiilisovellusten myyntiä. Sen sijaan, että laadukkaita sovelluksia myytäisiin kovalla kertamaksulla tai sen ominaisuuksia ja toimintoja avattaisiin mikromaksuilla, eli sovelluksensisäisillä ostoilla, Opera aikoo tuoda sovellukset tilauspalveluksi. Asiakkaat siis maksaisivat esimerkiksi viikottaista tai kuukausittaista tilausmaksua voidakseen käyttää sovellusta.
Kuukausimaksulliset palvelut ovat uudistanut esimerkiksi media-alaa merkittävästi Spotifyn ja Netflixin kaltaisten suoratoistopalvelujen myötä. Lisäksi tunnettuja tietokoneohjelmistoja, kuten Microsoft Office ja Adoben suunnittelu- ja kuvankäsittelyohjelmat, on tuotu tarjolle tilauspalveluina. Näiden kohdalla asiakas voi tilata tuotteet tilauspalveluina, jolloin käytettävissä on aina uusimmat versiot ohjelmista niin kauan kuin tilausmaksu on maksettu. Nyt Opera pyrkii siis tuomaan vastaavaa palvelua yleisemmin käyttöön myös mobiilisovelluksille.
Opera aikoo perustaa oman kauppapaikkansa samaan tapaan kuin esimerkiksi Amazonilla on oma sovelluskauppansa. Opera esittelee palveluaan niin, että asiakas sovelluksen asennettuaan suostuu tilaamaan palvelun, jolloin hän saa aluksi kaikki sovelluksen palvelut käyttöönsä ilmaiseksi seitsemän päivän mittaisen kokeilujakson ajaksi. Kokeilujakson jälkeen asiakas voi halutessaan jatkaa sovelluksen käyttöä maksamalla tilausmaksun esimerkiksi viikoksi kerrallaan. Opera lupailee sovelluskehittäjille helposti lähestyttävän ja ylläpidettävän kauppapaikan sekä jatkuvan kassavirran.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ilmainen kokeilujakso olisi varmasti tervetullut kaikille, mutta olisitko itse halukas maksamaan laadukkaista sovelluksista tilausmaksua?
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »