Apple on innostanut useita sovelluskehittäjiä osallistumaan hyväntekeväisyyskampanjaan maailman AIDS-päivän lähestyessä. Apple on jo pitkään ollut mukana Product (RED) -yhteenliittymässä, jolla kerätään varoja HI-viruksen ja AIDSin nitistämiseen Afrikassa. Product (RED) -kampanjaa on vuonna 2006 ollut perustamassa U2:n keulamies Bono, ja yhtyehän oli syyskuussa esiintymässä iPhone-mallien julkistustilaisuudessa.
Applen, Bonon ja Product (RED):n yhteistyö jatkuu tänään alkaneella kampanjalla, jossa mukana on yhteensä 25 peliä ja sovellusta, muun muassa Rovion Angry Birds ja Supercellin Clash of Cans, joiden tuotot ohjataan The Global Fund -rahastoon HIV:n ja AIDSin vastaiseen työhön. AIDS-päivää vietetään maanantaina 1. joulukuuta ja kampanja jatkuu saman viikon loppuun, eli 7.12. asti. Lisäksi Apple lahjoittaa osuuden kaikista Apple Store -kivijalkaliikkeissä ja -verkkokaupassa tehdyistä myynneistä The Global Fund -rahastoon.
Kampanjassa mukana olevat pelit ja muut sovellukset on nostettu varsin näkyvästi esille App Storessa ja kaikkien sovellusten kuvakkeisiin on Product (RED) -hengessä lisätty varsin näkyvästi punaista väriä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »