Suomalainen Rovio on kertonut, että sen peleillä oli 263 miljoonaa aktiivista käyttäjää joulukuun 2012 aikana. Tämä on osoitus ennen kaikkea Angry Birdsin jatkuvasta vetovoimasta.
Rovion vihaiset linnut ovat pysyneet mobiilipelimaailman kärjessä nyt jo kolmen vuoden ajan, mitä voidaan pitää lähes käsittämättömänä saavutuksena. Angry Birds -huuman laskua ollaan odoteltu, mutta sitä ei näyttäisikään tapahtuvan. Rovio on onnistunut loistavasti jatkamaan vihaisten lintujensa tarinaa mielenkiintoisella tavalla.
BGR-sivustolla analyytikko Tero Kuittinen kirjoittaa, että Angry Birds Star Wars on pitänyt ladatuimman maksullisen sovelluksen valtikkaa hallussaan Applen iPhonella jo 65 päivän ajan. Lisäksi Rovion toinen Angry Birds -uutuus vuodelta 2012, löytyy edelleen sijalta kuusi 300 päivää julkaisunsa jälkeen. Angry Birdseistä pelitavaltaan poikkeava possupeli Bad Piggies on myös säilynyt TOP 10:ssä yhdeksännellä sijalla vielä yli kolme kuukautta julkaisustaan. Rovion pelit ovat pitäneet pintansa latauslistoilla hämmästyttävällä tavalla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yhtiön pelien joulukuussa saavuttamat 263 miljoonaa aktiivista pelaajaa edustavat noin 30 prosentin kasvua edellisvuoden joulukuun ilmoitettuun noin 200 miljoonaan pelaajaan nähden.
Viime vuoden aikana Rovion pelien erilaiset Angry Birds -oheistuotteet ovat myös olleet markkinoilla laajemmin koko vuoden ajan kuin edeltävänä vuonna 2011, jolloin Rovio teki liikevaihtoa jo 75,4 miljoonaa euroa. Yhtiöltä voitaneen siis odottaa myös vahvaa tulosta vuodelta 2012.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Rovion markkinoinnista vastaavan Peter Vesterbackan mukaan tulevaisuudessa tavoitteena on olla ensimmäinen viihdebrändi, joka tavoittaa miljardi käyttäjää päivässä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »