Microsoft on perinteisesti panostanut markkinointiin merkittäviä summia ja esimerkiksi aiemmin tänä vuonna yhtiö ilmoitti 400 miljoonan dollarin sopimuksesta NFL:n kanssa. Moniosaisessa sopimuksessa Microsoft sai muun muassa yksinoikeuden interaktiivisen NFL-sisällön tuottamiseen ja yhtiön Surface-tabletit saivat virallisen NFL-statuksen. Käytännössä tämä tarkoittaa, että esimerkiksi TV-lähetysten aikana joukkueet tutkivat pelitilanteita Microsoftin tableteista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lähtökohtaisesti kallis, mutta paljon näkyvyyttä saanut kampanja koki Microsoftin kannalta vähemmän toivotun käänteen, kun NFL-selostajat eivät ole tunnistaneet pelaajien käyttämiä laitteita Surface-koneiksi. Sen sijaan selostuksessa todettiin joukkueiden käyttävän ”iPad-tabletteja” ja ”iPadin näköisiä koneita”.
Selostuksessa tapahtuneet erehdykset ovat sinänsä ymmärrettäviä, sillä ennen Microsoftin solmimaa sopimusta käyttivät NFL-joukkueet yksinomaan Applen iPad-tabletteja. Selostajien on myös vaikea tunnistaa käytössä olevaa laitetta, sillä pelaajat käyttävät tableteissaan paksuja suojakoteloita. Tästä huolimatta Microsoft on tuskin tapahtuneesta turhan mielissään ja jääkin nähtäväksi, kuinka kauan kestää ennen kuin selostajat tulevat tarkentamaan linjaansa.
Videon, jossa selostajat erehtyvät luulemaan Microsoftin Surface 2 -tablettia iPadiksi voi katsoa The Vergen nettisivulta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »