Viime vuonna Apple osti useita yrityksiä kehittääkseen ei-niin-suosittua karttasovellustaan. Nyt TechCrunch kertoo Applen ostaneen jälleen yhden, niin sanottuja sosiaalisia karttahakuja tarjonneen Spotsetterin. Viime vuonna Applen ostoksia olivat HopStop, Embark, Locationary, WiFiSLAM ja BroadMap — jotka kaikki liittyvät karttahakuihin ja navigointiin.
Applen kerrotaan ensisijaisesti olleen kiinnostunut Spotsetterin kahdesta perustajasta: entinen Google Maps insinööri Stephen Tse ja ex-Siemens konsultti ja FitFiendin teknologiajohtaja Johnny Lee siirtyivät nyt Applen palvelukseen.
Vuonna 2012 julkistettu Spotsetter toimi hieman samaan tapaan kuin Foursquare, jota Spotsetter käytti yhtenä hakutoimintojensa lähteenä. Spotsetter yhdisti käyttäjien hakuja niin, että ystävät sen avulla voivat kartoilla helposti jakaa toistensa suosituksia ja arvioita eri kohteista ja tapahtumapaikoista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Karttahakujen lähteinä Spotsetter käytti Foursquaren lisäksi Facebookia, Twitteriä, Instagramia ja lisäksi se sen ”spotteihin” toivat tietoa Yelp, Zagat, New York Times, Michelin, ja TripAdvisor.
Nyt sovellus on poistunut sovelluskaupoista ja se todennäköisesti tullaan yhdistämään Applen karttasovellukseen. Spotsetterin Johnny Lee kiittää Spotsetterin käyttäjiä tuesta ja mainitsee vielä, että isoja unelmia henkilökohtaisten karttapalvelujen kehittämisestä on edelleen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »