Operation Bluebird tavoittelee Twitter-tavaramerkkiä itselleen. Elon Muskin pääomistama X reagoi tilanteeseen käyttöehtojen päivityksellä.
Yhdysvaltalainen startup, Operation Bluebird, jätti hiljattain Yhdysvaltain patentti- ja tavaramerkkivirastolle pyynnön perua osan viestipalvelu X:n omistamista, Twitteriin liittyvistä tavaramerkeistä. Twitter- ja Tweet-brändit on poistettu X:n palveluista, yritys perusteli pyyntöään ArsTechnican mukaan, eikä suunnitelmia käytön jatkamisesta ole.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aiemmin Twitterinä tunnettu sosiaalisen median alusta muutti nimensä X:ksi kesällä 2023, kun Elon Muskista tuli pääomistaja. Sittemmin Twitter sekä tuttu sininen lintu ovat pitkälti poistuneet näyttämöltä.
Viestipalvelu X ei vastannut medioiden kommenttipyyntöihin tai julkaissut vastinetta Operation Bluebirdin pyyntöön, mutta nyt se on TechCrunchin mukaan reagoinut käyttöehtojaan päivittämällä. Uudistetuissa ehdoissa mainitaan selkeästi, ettei Twitter-tavaramerkkiä saa käyttää.
”Mikään näissä käyttöehdoissa ei anna sinulle oikeutta käyttää X-nimeä tai Twitter-nimeä eikä mitään X:n tai Twitterin tavaramerkkejä, logoja, verkkotunnuksia, muita erottuvia brändielementtejä tai muita immateriaalioikeuksia, eikä niitä saa käyttää ilman meidän nimenomaista kirjallista suostumustamme”, X:n päivitetyissä käyttöoikeuksissa mainitaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nähtäväksi jää, miten Operation Bluebirdin hankkeelle käy. Twitter-logo ja -nimi ovat kadonneet sosiaalisen median alustoilta, mutta X:n käyttöehdoissa ne jälleen esiintyvät. Nähtäväksi jää, riittääkö pelkkä maininta tavaramerkkien suojaamiseksi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla






Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »