
OnePlus järjesti juoksutapahtuman yhdessä Step Segmentin kanssa Helsingissä lauantaina 6. syyskuuta.
OnePlus järjesti yhdessä helsinkiläisen juoksubrändin Step Segmentin kanssa lauantaina 6. syyskuuta Helsingissä juoksutapahtuman, jossa osallistujat haastettiin juoksemaan uuden OnePlus Nord 5 -älypuhelimen akkua vastaan.
Parhaimmillaan akku kestäisi Nord 5:ssä jopa kaksi päivää. Juoksijoiden urakkaa kuitenkin helpotettiin laittamalla videopuhelu ja sijainninjako päälle koko päivän ajaksi, jolloin tapahtumassa juostiin lopulta yli kahdeksan tuntia.
OnePlus Nord 5

- 6,83" AMOLED -näyttö
- Sormenjälkilukija näytössä
- 50 + 8 Mpiks. kamera
- 50 Mpiks. etukamera
- Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3 -piiri
- 5200 mAh akku
“OnePlus Nord 5:ssä on suuri akku, joka kestää jopa kaksi päivää. Laitoimme akunkeston koetukselle ja oli upeaa nähdä yli sata osallistujaa yhdessä juoksemassa OnePlus Nord 5:n akkua vastaan koko päivän ajan. Tapahtumamme osoitti, että suomalaiset tykkäävät liikkua yhdessä ja teknologia voi myös kirittää monia testaamaan rajojaan ja kohti aktiivisempaa elämää”, kertoo OnePlus Suomen maajohtaja Elias Salmi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tapahtumaan osallistui 110 juoksijaa. Mukana tapahtumassa olivat myös hyvinvointijuomavalmistaja Vitamin Well sekä kotimainen energiakarkkien, urheilujuomien ja palautumistuotteiden valmistaja Nosht.
Lue tästä myös artikkelimme heinäkuulta: OnePlus julkisti Nord 5:n – varustettu Snapdragon 8 -sarjan piirillä ja uudella Plus Key -toimintopainikkeella
Aiemmin myöskin osana Nord 5:n lanseerauskampanjaa OnePlus tutki älypuhelinten ja sovellusten roolia 18–35-vuotiaiden suomalaisten liikuntarutiineissa. Jopa puolet vastaajista (50 %) käyttää älypuhelinta aina tai useimmiten liikkuessaan ja osuus nousee 59 prosenttiin 18–24-vuotiaiden keskuudessa. 68 prosenttia kuuntelee musiikkia tai podcasteja, 46 prosenttia seuraa suorituksiaan tai tuloksiaan ja 27 prosenttia ottaa kuvia tai videoita treeneistään.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
“On hienoa, että nuoret osaavat nähdä teknologian apuna, eikä esteenä, esimerkiksi liikkumiseen ja luovuuteen. Teknologia voi olla mukava kumppani pitkässä juoksussa, kun sitä käyttää luovasti ja työkaluna aktiiviseen elämään, eikä pelkästään doomscrollaamiseen”, toteaa Salmi.
Älypuhelimet ja sovellukset voivat tehdä liikunnasta helpommin lähestyttävää ja yhdistää ihmisiä. Vaikka monelta (57 %) saattaa jäädä treenit välistä, jos sosiaalinen akku on vähissä, liikuntaan haetaan sosiaalisuutta eri sovellusten avulla. Jopa 41 prosenttia vastaajista kertoo liikkuvansa enemmän, pidempään tai säännöllisemmin älypuhelimen tai sovellusten ansiosta.
“Yhteisöllisyys on nykyisin iso motivaattori nuorille. Oli kyse sitten lenkistä porukalla tai kavereiden tsempeistä somessa, ihmiset ovat usein se voima, joka saa liikkeelle. Toivomme, että meidän ja OnePlussan tapahtuma inspiroi muitakin järjestämään vastaavia tapahtumia ja edistämään uudenlaista yhdessä liikkumista Suomessa”, sanoo Mitro Boahene, toinen Step Segmentin perustajista.
Vaikka suomalaisten lasten ja nuorten heikentynyt kuntotaso on ollut esillä viime aikoina, samanaikaisesti digitaaliset yhteisöt ja sosiaalisen median kautta syntyvät liikuntaryhmät, kuten juoksuklubit, vetävät yhä enemmän nuoria mukaan. Nuorimmista vastaajista (18–24-vuotiaat) yli puolet (55 %) on osallistunut verkossa järjestettäviin kuntohaasteisiin tai -kilpailuihin ja jopa 62 % on aloittanut uuden liikuntamuodon sosiaalisen median tai muun älypuhelinsovelluksen innoittamana. Reilu puolet vastaajista (55 %) kokeekin muiden liikuntasisällöt sosiaalisessa mediassa motivoiviksi ja vain pieni osa (6 %) kokee ne lannistaviksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla




Osta nyt DNA Takuuhintaan

Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »