Vuorovaikutteiset sisällöt katoavat Netflixistä miltei kokonaan. Suoratoistopalvelu keskittyy jatkossa ”muihin teknologioihin”.
Lähes kaikki interaktiiviset sisällöt poistuvat Netflixistä joulukuun alussa. Kaikkiaan 24 nimikkeestä jäljelle jää vain neljä, kenties suosituimmaksi osoittautunutta: Black Mirror: Bandersnatch, Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs. the Reverend, Ranveer vs. Wild with Bear Grylls ja You vs. Wild.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ensimmäiset interaktiiviset eli vuorovaikutteiset sisällöt saapuivat Netflixiin jo vuonna 2017, ja käytännössä kyse on suoratoistosisällöistä, joissa myös katsojat pääsevät vaikuttamaan tapahtumien kulkuun.
”Tällä teknologialla oli paikkansa, mutta nyt se rajoittaa meitä, kun keskitymme teknisiin panostuksiin muilla aloilla”, Netflixin tiedottaja Chrissy Kelleher kommentoi aiheesta kirjoittavalle The Vergelle.
Interaktiivisissa sisällöissä katsojat ovat päässeet muun muassa vastailemaan kysymyksiin, arvelemaan seuraavia käänteitä ja näin eläytymään sarjoihin aiempaa syvällisemmin. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tavanomaiset sisällöt kiinnostavat tilaajia kokeellisia enemmän.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Hiljattain Netflix sulki myös korkean luokan AAA-pelejä kehittäneen studionsa ennen ensimmäistäkään julkaisua. Suurista panostuksista huolimatta vaikuttaisikin siltä, että perinteiset sarjat ja elokuvat ovat yhä tilaajille tärkeimpiä syitä Netflixin tilaamiseen.
Neljää artikkelin alussa mainittua nimikettä lukuun ottamatta kaikki Netflixin interaktiiviset sisällöt poistuvat palvelusta 1. joulukuuta 2024.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »