Ruotsalainen operaattoriyhtiö Telia käynnistää muutosohjelman, jonka tavoitteena on yksinkertaistaa organisaatiota ja toimintamallia sekä parantaa kustannustehokkuutta.
Samalla suunnitelmana on myös vahvistaa asiakaskeskeisyyttä ja Telia Companyn maayhtiöiden vastuita.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ohjelman toteuttamiseksi Telia käynnistää muutosneuvottelut, jotka koskevat lähes koko henkilöstöä Suomessa. Neuvottelujen piirissä on 3 149 tehtävää, ja ne voivat johtaa enintään 500 päättyvään tehtävään. Muutosten yhteydessä arvioidaan avautuvan noin 35–40 uutta tehtävää.
Kaikkiaan Suomessa Telia arvioi tänä vuonna vähenevän 635 tehtävää mukaan lukien ulkoiset konsultit.
Telia tiedottaa muutosneuvottelujen tuloksista lisää neuvottelujen päätyttyä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Käynnistyvän muutosohjelman tavoitteena on uudistaa Telian toimintamallia ja sopeuttaa kustannusrakennetta. Samalla tavoitteena on selkeyttää vastuita Telian maayhtiöiden ja konsernitoimintojen välillä. Tässä yhteydessä suunnitellaan muun muassa vastuiden siirtämistä Telian konsernitoiminnoista Suomen liiketoimintaorganisaatioon.
”Haluamme tehostaa ja yksinkertaistaa Telian rakennetta ja toimintatapoja parantaaksemme kilpailukykyämme. Muutoksen tavoitteena on vahvistaa Telian maaorganisaatioiden roolia ja siten parantaa toimintamalliamme entistä asiakaskeskeisemmäksi. Uskon vahvasti, että toimintaamme tehostamalla tulemme mahdollistamaan kannattavan kasvun, investointikyvyn Suomen markkinaan ja paremman asiakastyytyväisyyden”, Telia Finlandin toimitusjohtaja Heli Partanen sanoo.
Kaikkiaan Telia Company tavoittelee muutosohjelmalla 2,6 miljardin kruunun eli vajaan 230 miljoonan euron säästöjä. Yhtiön laajuisesti tarkoituksena on vähentää vuonna 2024 noin 3 000 työtehtävää, eli noin 15 prosenttia henkilöstöstä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »