Instagram aikoo jatkossakin keskittyä lyhytvideoihin. Pitkät videot eivät sovi palveluun yhtä hyvin, toimitusjohtaja kuvailee.
Instagramin lyhyet kelavideot säilyttävät jatkossakin keskeisen roolinsa alustalla. Lyhyet videot soveltuvat pitkiä paremmin tuttavien kanssa jaettavaksi, mikä on Instagramin keskeisiä tehtäviä, toimitusjohtaja Adam Mosseri kuvailee julkaisemallaan videolla.
Instagram panosti aiemmin myös pitkiin videoihin, mutta lakkautti sittemmin IGTV-alustansa. Lyhyet videot, Kelat, vaikuttavat sen sijaan saavuttaneen suuremman suosion.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mikäli käyttäjät katselisivat Instagramissa pitkiä, televisiosarjoja muistuttavia videoita, jakaisivat he niitä ystäviensä kanssa harvemmin, Mosseri kuvailee. Lyhytvideot ja yhteydenpito ystävien kanssa ovatkin eräänlaisessa symbioosissa keskenään ja täten erottamaton osa Instagramia, toimitusjohtaja jatkaa.
Instagramissa voi myös jatkossa julkaista pitkiä, jopa tunnin mittaisia videoita, mutta niitä enemmän alusta aikoo panostaa lyhyisiin julkaisuihin sekä kuviin.
Mielenkiintoista kyllä, lyhytvideoilla suosioon noussut TikTok on viime aikoina alkanut tarjota myös yhä pidempiä ja pidempiä videoita. Perinteisesti pitkiä sisältöjä tarjonneen YouTuben lyhyet Shorts-videot sen sijaan ovat vakiinnuttaneet nopeasti asemansa, ja näyttääkin siltä, että Instagramin päätös panostaa pääasiassa lyhyisiin julkaisuihin poikkeaa pahimmista kilpailijoista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »