Foodora on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen Suomessa Jacob Segercrantzin, Samalla Foodora on kertonut panostaavansa nyt laajentumiseen kumppanuuksien kautta ruoka- ja päivittäistavarakaupan puolelle.
Jacob Segercrantz aloittaa työssään Foodoran toimitusjohtajana maanantaista 17. kesäkuuta alkaen. Muutoksia Foodoralla on tapahtunut muutenkin, sillä se on juuri muuttanut uusiin toimitiloihin Helsingin Pasilasta keskustaan Elielinaukiolle.
43-vuotiaan Jacob Segercrantzin kerrotaan tuovan Foodoralle yli 16 vuoden kokemuksen fintechistä, maksupalveluista ja viimeisimpänä työsuhde-eduista. Aiemmin Segercrantz on työskennellyt pienissä maksupalvelualan startupeissa, Danske Bankilla, Klarnalla ja viimeisimpänä Edenredillä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Foodoran toimiala kehittyy vauhdilla, ja ravintolaruoan tilaamisen lisäksi ruokakauppojen ja päivittäistavaran kotiinkuljetus on yhä vahvemmassa roolissa. Toukokuun lopulla ilmoitettiin Foodora Marketien sulkemisesta Suomessa. Omien päivittäistavarakauppojensa sijaan Foodora aikoo jatkossa panostaa kumppanuuksiin.
Foodoran omistaa saksalainen Delivery Hero. Suomessa Foodora kilpailee suomalaisen, tätä nykyä osana yhdysvaltalaista DoorDashia toimivan Woltin kanssa.
”Suomessa on hyvin vahva paikallinen peluri, mutta markkina on riittävän iso usealle toimijalle. Kilpailusta hyötyvät kuitenkin kaikki: kuluttajat, kumppanit ja sidosryhmät. Monopoli ei edistäisi innovaatioita eikä markkinan kehitystä. Foodora pyrkii siksi toimimaan tässä positiivisena haastajana”, kertoo Segercrantz.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Suomen Foodora peri ravintolaverkoston Pizzaonline.filtä, joka oli merkittävä kotimainen ruoankuljetuspalvelu. Ihmiset kodeissa useammin pitänyt pandemia vauhditti sittemmin Foodoran kasvua merkittävällä tavalla, mutta viime aikoina markkinatilanne on ollut tiukempi.
Jacobin visioissa alustatalous on ala, jolla on vankat kasvunäkymät, sillä se on integroitunut osaksi nykypäivän palveluita. Hänen mielestään kuluttajat jopa odottavat nopeita palveluita suoraan älylaitteistaan. Alustatalous luo myös uudenlaista joustavuutta ja helppoutta asiakkaille.
Segercrantz aikoo tuoda Foodoraan startup-yritysen kulttuuria: hänen näkemyksensä mukaan menestyviä yrityksiä vie eteenpäin luova, dynaaminen, joustava ja edistyksellinen kulttuuri.
”Oman urani merkkipaalu on ollut kehittyminen startup-kulttuurissa, paljon ennen kuin startupista tuli kiinnostavaa. Painotan siksi yrityskulttuurissa sitä, että meillä olisi avoin ilmapiiri, jossa luovuus saa kukoistaa. Kun ihmisillä on hyvä olla, he myös sitoutuvat ja ovat innostuneita työstään”, kertoo Segercrantz.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »