Applen iPad Pron mainos on saanut osakseen kritiikkiä ja paheksuntaa. Apple on pahoitellut asiaa lyhyellä tiedotteella.
Apple esitteli hiljattain uudet iPad Pro -tablettinsa kehittyneellä M4-piirillä. Yhtiön toistaiseksi tehokkaimmat taulutietokoneet soveltuvat monenlaiseen tuottavaan työhön, mihin Apple viittasikin uudessa Crush!-mainoksessaan.
Mainoksessa, viitataan iPad Pron kykyihin korvata muun muassa soittimia ja ammattilaitteita. Pätkässä hajotetaan esimerkiksi kitaroita, kameroita, maaleja, kirjoja sekä patsaita ja pyritään viestimään, kuinka iPad Pro hoitaa vastaavat toimet ainakin yhtä hyvin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainoksen vitsinä lienee englanninkielisen crush-sanan monimerkityksisyys. Verbinä se tarkoittaa hajottamista tai tuhoamista, substantiivina taas ihastusta. Applen uusi iPad Pro voi siis olla samaan aikaan molempia.
Luovan työn tekijät pahoittivat kuitenkin mielensä Applen uuden mainoksen nähtyään, ja reaktio on muutoinkin ollut kovin negatiivinen. Yhtiö onkin päätynyt pyytämään asiaa anteeksi.
”Luovuus on Applen DNA:ssa, ja kaikenlaisen luovan työn tukeminen on meille uskomattoman tärkeää. Pyrimme aina juhlistamaan käyttäjien lukemattomia tapoja ilmaista itseään ja herättää ideoitaan eloon iPadilla. Tämä video ei mennyt nappiin, ja olemme asiasta pahoillamme”, Apple kommentoi Ad Age -sivuston mukaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uusi mainos ehdittiin jo julkaista Applen toimitusjohtaja Tim Cookin tilillä viestipalvelu X:ssä sekä yhtiön YouTube-kanavalla. Myös televisiossa sitä oli määrä esittää, mutta kyseiset suunnitelmat on sittemmin peruttu.
Applen kohumainos on (ainakin toistaiseksi) katsottavissa alta löytyvän YouTube-upotuksen kautta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »