Ongelmiin vajonnut taiwanilainen älypuhelinvalmistaja HTC on palkannut itselleen uuden markkinoinnista vastaavan johtajan, yhtiö on kertonut.
Jatkossa HTC:n markkinoinnista tulee vastamaan Benjamin Ho, joka on aiemmin toiminut taiwanilaisen FarEasTone Telecommunicationsin liiketoimintastrategiasta ja markkinoinnista vastanneena johtajana sekä Motorolan Aasian-Tyynenmeren alueen markkinointijohtajana.
Aiemmin globaalista myynnistä ja markkinoinnista vastannut Jason MacKenzie keskittyy jatkossa ainoastaan globaalin myyntistrategian kehittämiseen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
HTC:n myynti on ollut viimeisen vuoden ajan rajussa laskussa ja liikevaihto on pudonnut yli 50 prosentin vauhdilla viime vuoteen verrattuna. HTC on kärsinyt Applen iPhonen operaattorisaatavuuden laajentumisesta Yhdysvalloissa sekä Samsungin nousemisesta Android-markkinoiden superpeluriksi. Samsung on panostanut hurjasti markkinointiin, eikä Android-puhelinvalmistajien ole helppoa erottautua toisistaan. Hiljattain HTC onkin panostanut myös Windows-puhelimiin tuoreilla Windows Phone 8X ja 8S -malleillaan.
HTC:n mukaan uuden markkinointipomon Benjamin Ho’n tehtävänä on ”johtaa HTC sen seuraavan brändimarkkinoinnin ja -tietoisuuden jaksoon”. Onnistuneet markkinointitoimenpiteet tulevatkin olemaan keskiössä, mikäli HTC aikoo kääntää kurssinsa. Toistaiseksi HTC:n romahduksen kääntymisestä parempaan päin ei ole viitteitä. Kuluvalta neljännekseltä yhtiö odottaa yhä heikkenevää myyntiä ja tulosta.
Tammikuussa HTC aikoo käynnistää uuden markkinointistrategiansa toteutuksen. Yhtiön sisällä projektin kerrotaan kulkeneen ”Marketing 2.0” -nimellä. Strategia keskittyy kokonaisvaltaisempaan markkinointiin sekä suurempien massojen tavoitteluun.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »