Suomalaisen HMD Globalin nykyiseen strategiaan kuuluvat tulevien oman HMD-brändin tuotteiden ohella useammat kumppanuudet.
Barcelonassa strategiastaan kertoessaan HMD kertoi kesällä tulossa olevasta Barbie-simpukkapuhelimesta. Nyt HMD:n tuottaman simpukkapuhelimen ympärille on syntynyt myös toinen yhteistyö.
Olutbrändi Heineken ja yhdysvaltalainen kauppapaikka Bodega ovat esitelleet The Boring Phone -puhelimen tarkoituksenaan auttaa ihmisiä ymmärtämään, että sosiaalinen elämä voi kukoistaa enemmän, kun puhelimella ollaan vähemmän.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Käytännössä kyse on markkinointitempusta, jossa HMD:n roolina on puhelimen tuottaminen ja toimittaminen kumppaneille white label -mallilla. Heineken x Bodega Boring Phone valmistetaan rajoitettu 5 000 kappaleen erä.
Heineken x Bodega Boring Phone on yksinkertainen simpukkamallin peruspuhelin, jossa ei ole pääsyä internetiin, sosiaaliseen mediaan tai muihin sovelluksiin. Puhelimen läpinäkyvien kuorten ja hologrammitarrojen kerrotaan saaneen inspiraatiota Gen Z -sukupolven Newtro-tyylikaipuusta ja muistuttavan 2000-luvun alkupuolen matkapuhelimia.
Käytännössä Heineken x Bodega Boring Phone perustuu HMD:n alun perin kesällä 2022 esittelemän Nokia 2660 Flipin pohjalle. Puhelimessa on sisäpuolella 2,8 tuuman ja kannessa 1,77 tuuman näyttö sekä vain 0,3 megapikselin kamera LED-kuvausvalon kera. Tuettuna on 4G-mobiiliverkkoyhteys, ja 1 450 milliampeeritunnin akusta riittää virtaa 3G- tai 4G-verkossa 6 tunnin tai GSM-verkossa jopa 20 tunnin puheaikaan sekä yli viikon valmiusaikaan. Ominaisuuksiin kuuluvat myös FM-radio ja microSD-paikka. Muistikortille voi tallentaa musiikkia, jota voi kuunnella puhelimella myös 3,5 millimetrin liitäntään liitetyillä langallisilla kuulokkeilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Boring Phonea esitellään ensi kerran torstaina 18. huhtikuuta Bodegan pop-up-sijainnissa Milanon design-viikolla.
Heinekenin tilaaman tutkimuksen mukaan yli 90 prosenttia nuorista Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa myöntää sortuneensa selailemaan päämäärättömästi puhelintaan viettäessään aikaa kavereidensa ja perheensä kanssa. Samanaikaisesti yli kolmasosa (37 prosenttia) totesi, että he tarkistavat puhelimensa useammin kuin heidän pitäisi sosiaalisissa tilanteissa.
32 prosenttia vastaajista haluaisi pystyä sulkemaan puhelimensa iltaa vietettäessä, ja jopa 22 prosenttia kertoi jo sulkevansa puhelimensa tai jättävänsä sen kotiin ajanviettoon lähtiessään. Lisäksi 38 prosenttia kertoi voivansa harkita tätä.
”Meille kaikille voisi olla hyvä saada tauko älykkään teknologian luomista jatkuvista häiriötekijöistä; tutkimuksemme on osoittanut, että se on vielä tärkeämpää Z-sukupolvi- ja millenniaalikuluttajille”, kommentoi Heinekenin johtaja Nabil Nasser. ”The Boring Phonea luotaessa olemme palanneet perusasioihin, olemme karsineet tekniikan auttamaan ihmisiä aidosti olemaan yhteydessä toisiinsa oluen ääressä ilman, että jatkuva surina ja kilinä häiritsevät.”
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Alkuvuodesta 2023 havaitsimme jotain siistiä Z-sukupolven kanssa Yhdysvalloissa. He alkoivat lyhentää näyttöaikaansa voidakseen tuntea olonsa paremmaksi henkisesti, vaihtaen älypuhelimensa yksinkertaisempiin puhelimiin. Digitaalisesta pöhinästä irrottautumisen suurina faneina olemme erittäin innoissamme The Boring Phonen julkaisemisesta Heinekenin ja Bodegan kanssa. Se saa ihmiset varmasti puhumaan, kun he ovat ulkona”, kommentoi Human Mobile Devicesin eli HMD:n markkinointijohtaja Lars Silberbauer.
Heineken x Bodega Boring Phonen julkaisussa tehdään yhteistyötä muun muassa brittiläisen, Ibizalla majailevan tuottajan TSHA:n kanssa.
”Artistina haluat olla yhteydessä yleisöön, jotta tiedät, että heillä on hauskaa, mutta sitä on vaikea tehdä, kun katsot ylös ja näet älypuhelimien meren välkkyvän kasvojasi vastaan. Haluaisin mielelläni nähdä maailman, jossa astumme tapahtumapaikkaan ja elämme vain hetkessä; olemme yhteydessä artistiin, kavereihin ja pidämme hauskaa. Heineken x Bodega Boring Phone on täydellinen vastalääke esteille, joita älykäs tekniikka asettaa illanviettoon”, kommentoi TSHA.
Myöhemmin osana Heinekenin kampanjaa kesäkuussa julkaistaan myös älypuhelinsovellus, joka tuo niihin Boring Phone -käyttökokemuksen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »