Canva laajentaa tarjontaansa haastaen toden teolla Adoben. Yhtiö osti vastikään Affinity-sovellukset.
Verkkopohjaisia alustoja luovan työn tekijöille tarjoava Canva on jo monesti vaihtoehto Adoben ohjelmistoille, mutta tähän saakka sen tuotevalikoimasta ovat puuttuneet muun muassa Photoshopin kaltaiset, ammattilaisille suunnatut työkalut. Nyt australialaisyhtiö tiedottaa ostaneensa Serifin, joka puolestaan on keskittynyt Adoben työkaluja muistuttaviin Affinity-sovelluksiin ja -palveluihin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yrityskaupan myötä Affinityn sovellukset Affinity Designer, Affinity Photo ja Affinity Publisher siirtyvät Canvan omistukseen ja täydentävät mitä ilmeisimmin ennen pitkää yhtiön tarjontaa. Täten Canvan valikoima on vastedes valmiimpi haastamaan myös Adoben.
Kauppahintaa ei ole kerrottu, mutta aiheesta kirjoittavan Bloombergin mukaan Canva on maksanut Affinity-sovelluksista ”satoja miljoonia Ison-Britannian puntia”.
Noin kolmen miljoonan käyttäjän Affinity-sovellukset eivät toistaiseksi pärjää suosiossa Adobelle, mutta niiden toimintamalli on hyvin erilainen: siinä missä Adobe-palveluista on maksettava kuukausittain, voi Affinityn sovellukset lunastaa omakseen kertamaksulla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Viimeisellä vuosikymmenellä olemme Canvassa keskittäneet 99 prosenttia osaamisestamme työntekijöihin vailla suunnittelijataustaa, mutta kannustaaksemme maailmaa luomaan on meidän huomioitava myös ammattilaiset”, Canva perustelee tiedotteessaan Affinityn ammattikäyttöön suunnattuihin sovelluksiin viitaten.
Tammikuun 2024 tilastojen mukaan Canvan sovelluksilla oli noin 170 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Affinity-kaupan myötä määrän voitaneen odottaa kasvavan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »