Applen palveluissa on esiintynyt viime päivien aikana lukuisaan otteeseen käyttökatkoja.
Viimeisin katkos iski tiistaina muun muassa iCloud Mail -sähköpostiin sekä iCloud.com-verkkopalveluihin. Sittemmin korjattu ongelma kesti Applen tilannetietosivun mukaan parisen tuntia. Lisäksi Apple Payssa ja Lompakossa nähtiin lyhyempi 10 minuutin katkos.
Yksittäisiä toimintaongelmia ja käyttökatkoja esiintyy eri yhtiöiden palveluissa useinkin, mutta viime päivinä Apple tuntuu olleen poikkeuksellisella tavalla ongelmissa. Tiistain katkokset olivat jo kolmas merkittävä katkos Applen palveluissa viimeisen neljän päivän aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Esimerkiksi Apple Payn toimintaongelmat voivat olla kiusallisiakin, jos maksu kassalla niiden takia epäonnistuu. Viimeisimmät Apple Pay -ongelmat tosin koskettivat vain verkko- ja sovellusmaksuja.
Aiemmin 29. tammikuuta Applen palveluista käyttökatkoksia esiintyi Apple Musicissa ja iTunes Storessa. Lisäksi Apple Musicissa esiintyi käyttökatko viime viikollakin.
Viime viikon lopulla ilmeni käyttökatko myös Applen App Store -sovelluskaupassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Apple ei ole tarkemmin kommentoinut eri palvelujen ongelmien syitä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »