Ex-OnePlus-pomo Carl Pein vuonna 2020 perustama, Lontoossa päämajaansa pitävä Nothing kertoo toimittaneensa nyt historiansa jo yli 2 miljoonaa tuotetta. Nothing saavutti virstanpylvään hieman ennen kolmivuotispäiväänsä.
Nothingin mukaan sen toimitukset ovat kaksinkertaistuneet vuonna 2023 edellisvuodesta.
Ensimmäisen kahden vuotensa aikana Nothing ylsi miljoonan laitteen toimituksiin. Nyt kumulatiivinen toimitettujen laitteiden määrä on tuplaantunut alle vuodessa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nothingilta on nähty ensin kesällä 2021 Nothing Ear (1) -kuulokkeet, sitten kesällä 2022 Nothing Phone (1) -älypuhelin, lokakuussa 2022 Nothing Ear (stick) -kuulokkeet, maaliskuussa 2023 Nothing Ear (2) -kuulokkeet ja heinäkuussa 2023 Nothing Phone (2) -älypuhelin. Lisäksi syyskuun 2023 lopulla Nothing laajensi tuotevalikoimaansa valituilla markkinoilla CMF by Nothing -alabrändillä esitellen edullisemmat älykellon ja kuulokkeet sekä lisäksi pikalaturin.
Rahoitusta Nothing on nostanut yhteensä yli 250 miljoonaa dollaria – viimeksi 96 miljoonaa dollaria kesällä 2023. Työntekijöitä Nothingilla on nyt yli 500.
”Vain kolmessa vuodessa olemme koonneet yhden alan parhaista tiimeistä ja toimittaneet yli 2 miljoonaa laitetta maailmanlaajuisesti. Tämä virstanpylväs todistaa edelleen, että kuluttajateknologia-alalla on todellista kysyntää haastajalle. Jatkuva momentumimme tällaisessa kilpailuympäristössä vahvistaa uskoamme, että Nothingilla todella on jotain ainutlaatuista tarjottavanaan”, kommentoi perustaja ja toimitusjohtaja Carl Pei Nothingin menestystä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nothingiin ovat sijoittaneet muun muassa GV (entinen Google Ventures), ruotsalainen EQT Ventures, C Capital, Gaorong Capital, Animoca Brands sekä Applella työskennellessään iPadin kehittäjänä tunnetun Tony Fadellin Future Shape. Lisäksi enkelisijoittajina yritykseen ovat sijoittaneet myös muun muassa Redditin toimitusjohtaja Steve Huffman, Twitchin perustaja Kevin Lin ja Product Huntin toimitusjohtaja Josh Buckley sekä tubettaja Casey Neistat. Osa rahoitusta ovat olleet myös kaksi joukkorahoituskierrosta, joilla Nothing on nostanut 11,5 miljoonaa dollaria.
TechCrunchin kesäisen raportin mukaan Nothing ylsi vuonna 2022 noin 200 miljoonan dollarin liikevaihtoon. Tänä vuonna liikevaihdon pitäisi kasvaa selvästi. Nothingin alkutaival on sujunut hyvin, vaikka markkinatilanne on ollut haastava älypuhelinmarkkinoiden supistuessa ja inflaation nakertaessa kuluttajien kulutusmahdollisuuksia ja -haluja.
Nothingin tuotteet ovat erottautuneet massasta uniikilla, yhtenäisellä tavalla läpinäkyvyyttä korostavalla designilla. Lisäksi toistaiseksi kaikki Nothing-tuotteet ovat tarjonneet ominaisuuksillaan hyvää vastinetta rahalle.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »