Elisa tuo RCS-viestiteknologian käyttöön Suomessa. Ainakin alkuvaiheessa käyttöönotto keskittyy yritysasiakkaille ja tekstiviestimarkkinoinnin kehittämiseen.
RCS-teknologia (Rich Communcation Services) on jatkumoa perinteisille SMS-tekstiviesteille, mutta Suomessa se on ollut toistaiseksi unohduksissa. Käytännössä RCS on operaattoripohjainen vastine nykyaikaisille viestisovelluksille pyrkien tarjoamaan niiden kanssa vastaavia ominaisuuksia. Yhdysvalloissa Google on panostanut voimakkaasti RCS:n edistämiseen ja yrittänyt saada kaikin keinoin myös Applen tukemaan RCS:ää – siinä toistaiseksi onnistumatta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Elisan mukaan se tuo nyt ensimmäisenä uuden ja monipuolisen rikastetun tekstiviestin yritysten saataville Suomessa.
Uuden sukupolven viestipalvelu tulee saataville kahdessa vaiheessa palvelun toimivuuden varmistamiseksi. Ensimmäiset pilottiasiakkaat saavat sen käyttöönsä lokakuun aikana ja laajemmin palvelu tulee saataville myöhemmin. RCS:n avulla yritykset voivat lähettää Android-puhelimia käyttäville asiakkailleen jatkossa uuden sukupolven premium-viestejä, jotka ovat visuaalisempia ja vuorovaikutteisempia kuin perinteiset tekstiviestit. Suomalaisista noin 70 prosenttia käyttää Android-puhelimia, joten uudistus koskettaa enemmistöä puhelimen käyttäjistä.
”Kaupanteko ja asiakaspalvelu monipuolistuvat, kun ne voidaan hoitaa puhelimen viestipalvelussa keskustellen. Kilpailun kiristyessä ja asiakkaiden vaatimusten kasvaessa, on tärkeää erottautua myös asiakasviestinnässä, ja uuden sukupolven tekstiviestit tekevät mahdolliseksi kuvien, äänen ja videoiden hyödyntämisen sekä vuorovaikuttamisen uudella tavalla”, konkretisoi Elisan asioinnin ja asiakaspalvelun liiketoiminnasta vastaava johtaja Katja Bäckström.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Markkinoinnin ja asiakaskohtaamisten johtaminen on suuren muutoksen alla tulevina vuosina, sillä tarvetta on erottautua, automatisoida ja johtaa datalla. RCS-palvelun tarjoaminen on osa Elisan tavoitetta mahdollistaa yrityksille asiakaskokemuksen digiloikka”, sanoo Bäckström.
Elisa on pilotoinut kansainvälisesti kysyttyä RCS-teknologiaa kesän aikana ensin omalle henkilöstölleen, ja ottaa lokakuun aikana rikastetun viestinnän käyttöön myös kuluttajaliiketoimintansa markkinoinnissa. Palvelu tulee saataville myös ensimmäisille yritysasiakkaille lokakuun aikana.
”Elisa on noussut merkittäväksi IT-toimijaksi Suomessa, ja haluamme olla erinomaisuuden esimerkki ketterästä toiminnasta myös muille yrityksille. Otamme uusia teknologioita käyttöön kokeillen ja oppien. Jatkuvan parantamisen kulttuuri on tuonut Elisalle myös historiallisesti onnistumisia muun muassa asiakastyytyväisyydessä”, summaa Bäckström.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »