WhatsAppiin ei ole tulossa mainoksia, viestimen johtaja vakuuttaa. Tuore raportti kertoo jotakin aivan muuta.
The Financial Times raportoi hiljattain, että WhatsApp harkitsisi mainosten tuomista palveluunsa tulovirtansa kehittämiseksi. Spekulaatiot alkoivat, kun yksisuuntaisen tiedottamisen mahdollistavat WhatsApp-kanavat hiljattain julkaistiin maailmanlaajuisesti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Entistä Twitteriä muistuttavat kanavat soveltuisivat myös mainonnalle selvästi tavanomaisia WhatsApp-keskusteluja paremmin, ja raportin mukaan viestimen omistava Facebook-yhtiö Meta harkitsisikin mainosten sijoittamista sovellukseen.
Nyt WhatsAppia johtava Will Cathcart on kuitenkin jyrkästi kiistänyt The Financial Timesin raportin väitteet.
”Tämä @FT-tarina [Financial Times] on valetta. Emme tee sitä”, Cathcart vakuutti viestipalvelu X:ssä eli entisessä Twitterissä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samainen raportti vihjasi WhatsAppin harkitsevan myös maksullista versiota, josta mainokset puuttuisivat. Myös tällaiset suunnitelmat kiistettiin kuitenkin nopeasti.
Facebook-yhtiö Meta osti WhatsAppin vuonna 2014, ja viestimellä on artikkelin julkaisuhetkellä noin 2,2 miljardia kuukausittain aktiivista käyttäjää. Se on siis esimerkiksi toista Meta-palvelua Instagramia suositumpi, mutta mainosten puuttuessa Metan on ollut vaikea tehdä sovelluksesta todellista rahasampoa.
Mainokset olisivat täten eräs looginen vaihtoehto, joka saattaisi kuitenkin herättää jyrkkää vastarintaa käyttäjissä. Tämän ymmärtänee myös WhatsApp-johto, joka kiistää harkitsevansa mainontamahdollisuuksien lisäämistä.
This @FT story is false. We aren't doing this.
Also it looks like you misspelled Brian's name… https://t.co/Z47z9FC5yu
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
— Will Cathcart (@wcathcart) September 15, 2023
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »