Gigantti ottaa kuluvan vuoden aikana ketjun laajuisesti käyttöön toimintamallin, jossa yksi ja sama myyjä palvelee asiakasta yli osastorajojen.
Gigantin uutena myyntijohtajana elokuussa aloittanut Pasi Puputti toteaa ensikokemusten asteittaisesta siirtymästä olleen myönteisiä. Uudessa tehokkuutta lisäävässä palvelumallissa asiakas pääsee hoitamaan yhden myyjän avulla useat eri tarpeensa.
”Yhden myyjän taktiikka tuo palveluumme joustavuutta ja tehokkuutta asiakkaille, ja mielekkyyttä sekä vaihtelua myyjille, jotka ovat aiemmin keskittyneet vain yhteen tai kahteen tuotekategoriaan. Moni myymälämme on palvellut kyseisellä mallilla onnistuneesti jo ennen tätä vuotta, ja asiakkailta on saanut positiivista palautetta myös se tapa, jolla henkilökohtainen yhteys säilyy saman myyjän kanssa palvelun loppuun asti”, kertoo Puputti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Pupitti vastasi jo aiemmin Gigantin yritysmyynnistä, ja elokuussa hän sai vastuulleen myös kuluttajamyynnin johtotehtävät.
Gigantin tiedotteessa uusi myyntijohtaja toteaa haluavansa sen tarjoavan entistä parempaa palvelua, mutta huomioivalla otteella. ”Kohtaamme sitten yritys- tai yksityisasiakkaita; myymme ratkaisuja ihmisille, emme tuotteita tilastoihin. Vaikka meille on tärkeää kehittää palveluamme tehokkaammaksi ja saavutettavammaksi, yhä tärkeämpi on pitää kiinni siitä, että meihin luotetaan asiantuntijoina. Siksi panostamme sisäiseen kouluttautumiseemme: nyt syksyllä kymmenet verkko- ja lähikurssimme pyörivät jälleen sadoille myyntihenkilöille ympäri Suomea”, Puputti kertoo.
Puputti siirtyi alun perin Giganttiin 2017, viihdyttyään sitä ennen Keskolla kodinelektroniikan kaupallisissa tehtävissä 13 vuoden ajan. Sittemmin hän on toiminut päällikkönä Gigantin pienkoneiden ja yritysmyynnin tuote- ja palvelukategorioissa, sekä luotsannut menestyneesti koko B2B-yksikköä aina syyskuusta 2022 asti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Kodinelektroniikan maailmaan on ollut helppo hurahtaa, se yhdistää aidosti myös todella monia giganttilaisia. Yritysmyyntimme on ollut mahtava ponnahduslauta ja antanut lisää näköalaa siitä, miten laajoja mahdollisuuksia voimme asiakkaillemme tarjota. Viime tilikaudella koulutimme jokaiseen 42 Giganttiin yritysmyyntivastaavan ja saimme myymälöiden B2B-myynnissä 14 % kasvun, mutta ennen kaikkea vankkaa laadullista asiantuntijuutta.”
Tätä nykyä Gigantti tarjoaa tarjoaa myös livemyyjäpalvelua verkossa ja yksityistä ajanvarausta myymälöiden asiantuntijoille.
”Livemyyjämme kohtaavat asiakkaita verkossa, videopuhelun välityksellä. Tällä hetkellä olemme nelinkertaisen myynnin vauhdissa verrattuna viime vuoteen, ja laajennamme livemyyjäpalvelua syksyllä myös yritysasiakkaidemme suuntaan. Yritysasiakkaiden kiireistä arkea huomioimme myös netin kautta varattavilla ennakkoajoilla myymälöihin, joissa asiantuntijoidemme kanssa pääsee asioimaan omavalintaiseen aikaan.”
Verkkokaupan osalta Gigantin palvelua parantaa elokuussa Helsingin Oulunkylässä avattu uusi 15 000 neliömetrin keskusvarasto, joka mahdollistaa jatkossa toimitukset jopa saman päivän aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Helsingin Oulunkylässä sijaitseva uusi keskusvarasto on vastauksemme yhä nopeampiin toimituksiin. Joulukauden alkuun mennessä meillä on valmius toimittaa isoja kodinkoneita asennuksella jopa saman päivän aikana 1,7 miljoonalle asiakkaallemme, ja 3,3 miljoonalle asiakkaallemme jo seuraavan päivän aikana. Mikäli uuni jostain syystä siis rikkoutuisi ennen joulua kinkunpaistossa, apu on entistä lähempänä.”
Puputin täyttämä myyntijohtajan tehtävä Gigantilla avautui kesän kynnyksellä, kun vuodesta 2019 myyntijohtana työskennellyt Niko Sandström nousi Gigantin uudeksi toimitusjohtajaksi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »