Twitterin latausmäärät ovat laskeneet merkittävästi uudelleenbrändäyksen jälkeen. Viestipalvelu X:ää asennetaan huomattavasti Twitteriä vähemmän.
Sinisestä linnustaan tunnettu Twitter on ollut melkoisessa myllerryksestä lokakuusta 2022, jolloin Tesla-miljardöörinä tunnetuksi tullut Elon Musk osti palvelun. Heinäkuussa 2022 Musk tiedotti yllättäen muuttavansa palvelun nimen Twitteristä X:ksi, ja käyttäjät reagoivat välittömästi: sovelluksen latausmäärät romahtivat lähes kolmanneksella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Apptopian mukaan viestipalvelu X:ää on ensimmäisenä kahtena kuukautenaan ladattu noin 30 prosenttia vähemmän kuin Twitteriä ennen nimimuutosta. Lukemat ovat yhteneväisiä sekä Androidilla että iOS:llä, tilastopalvelu kertoo.
Myös viestipalvelu X:nn verkkoversiossa liikenne on vähentynyt 10 prosentilla sitten uudelleenbrändäyksen, minkä ohella aktiivisten käyttäjien määrä on laskenut heinäkuisesta 253 miljoonasta syyskuun 249 miljoonaan.
Twitter keräsi kuukausittain noin 15-30 miljoonaa uutta käyttäjää vuodesta 2011 aina Muskin yrityskauppoihin saakka. Mielenkiintoista kyllä, aiheutti Muskin tulo lyhyen piikin latauksissa, mutta X:ksi muuttumisen jälkeen sovellusta on ladattu enää vain kymmenisen miljoonaa kertaa kuukaudessa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aiheesta kirjoittavan International Business Timesin mukaan myös mainostajat ovat alkaneet kiinnostua yhä enemmän Facebook-yhtiö Metan heinäkuussa julkaisemasta, pitkälti Twitteriä haastamaan luodusta Threads-alustasta. Ainakin alustavasti Muskin masinoima uudelleenbrändäys näyttää siis tehneen Twitterille vain hallaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »