Tuottavasta eli generatiivisesta tekoälystä tulee vastaisuudessa yhä merkittävämpi osa Facebook-yhtiö Metan toimintaa. Tekoälyä on määrä hyödyntää laajasti.
Tuottava tekoäly on tänä vuonna noussut räjähdysmäisesti myös kansan syvien rivien tietoisuuteen ChatGPT:n hämmästytettyä ihmismäisillä teksteillään. Tuottavaa tekoälyä voidaan kuitenkin hyödyntää myös paljon laajemmin, mistä Metan toimitusjohtaja Mark Zuckerberg on vastikään puhunut henkilöstölleen.
Zuckerbergin suunnitelman mukaan tuottavaa tekoälyä aletaan hiljalleen lisätä Metan lippulaivatuotteisiin, kuten Facebookiin ja Instagramiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aiheesta kirjoittava Axios kertoo, että luvassa on monenlaisia tuottavaa tekoälyä hyödyntäviä ratkaisuja, joista osa on yksinkertaisia, osa monipuolisempia. Eräs luonnollinen esimerkki ovat automaattisesti kuvan perusteella tuotetut tekstit Instagram- ja Facebook-pävityksiin.
Messengeriin ja WhatsAppiin puolestaan kaavaillaan tekoälyllä toteutettavia keskustelukumppaneita, jotka viihdyttäisivät käyttäjiä. Myös Snapchatissa vastaavaa on jo kokeiltu, mutta vastaanotto ei ensi alkuun ole ollut kovinkaan lämmin.
Heinäkuussa Meta sen sijaan aikoo järjestää laajan tapahtuman, johon se houkuttelee tuottavan tekoälyn osaajia uusia ratkaisuja kehittämään. Tärkeimmät tutkimustulokset ja muut löydökset on määrä tuoda saataville myös julkisesti, Zuckerberg vakuuttaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Monet teknologiajätit ovat innostuneet tuottavasta tekoälystä ChatGPT:n noustua ennätysnopeasti suursuosioon. Microsoft julkaisi jo helmikuussa tekoälyllä höystetyn Bingin, Google kehittelee omaa Bard-ratkaisuaan, ja myös Meta näyttää nyt korottavan panoksiaan alalla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »