YouTubea älytelevisiolla katsovat joutuvat pian sietämään aiempaa pidempiä mainoksia. Puolen minuutin pätkiä ei liioin voi kelata, YouTuben tiedote paljastaa.
YouTube alkaa ennen pitkää näyttää älytelevisioilla videoita katseleville lähinnä pitkiä, 30 sekunnin mittaisia mainoksia, joita ei voi ohittaa. Ennen kutakin videota on kokonaisuudessaan katsottava yksi pätkä, kun tähän asti näytetyt kaksi 15 sekunnin mainosta on voinut halutessaan kelata muutaman sekunnin viiveellä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yhä useammat katselevat YouTubea taloutensa suurimmalta näytöltä, videopalvelu kertoo, viitaten ihmisten katselutottumusten hiljalleen tapahtuvaan murrokseen. Siinä missä YouTube on ennen ollut lähinnä älypuhelinten tai tietokoneiden palvelu, on katselu siirtynyt yhä enemmän televisioruudulle.
Puolen minuutin mainoksia voivat esittää valitut YouTube Select -mainostajat, joiden tuote-esittelyjä näytetään vain YouTuben parhaiten menestyvissä sisällöissä. Myös tuttuja 15 sekunnin mainoksia saattaa siis vastedeskin esiintyä, YouTube huomauttaa.
Lähitulevaisuudessa YouTubessa aletaan testata myös mainoksia, jotka ilmestyvät älytelevision ruudulle, kun videotoiston tauottaa. Ponnahdusikkunamaiset mainokset kiertävän koko videosoittimen, joka puolestaan kutistuu näytön vasempaan reunaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tauon aikaisen mainoksen saa pois pikapainikkeella, ja ainakin ensi alkuun kyse on tosiaan vain kokeilujaksosta.
Pitkät, ohittamattomat mainokset ovat sen sijaan tulossa älytelevisioiden YouTube-sovellukseen laajasti jo lähiaikoina. Tarkkaa aikataulua videopalvelun omistava Google ei kuitenkaan paljastanut, ja todennäköisesti kyse lienee jaksottaisesta julkaisusta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »