Myös Google on kokenut viime aikoina heikentyneen talouskehityksen paineen sen hidastaessa verkon mainosmarkkinoiden jättiläisen liiketoiminnan kehitystä. Yhtenä reaktiona tilanteeseen Google näyttää kasvattavan mainosten määrää palveluissaan.
Googlen sähköpostipalvelu Gmailin käyttäjät ovat huomanneet Googlen lisänneen mainosten määrää palvelussaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Gmailissa on jo aiemmin näkynyt mainoksia Tarjoukset- ja Sosiaaliset verkostot -viestilistausten alussa, joissa kaksi ensimmäistä riviä on ollut varattuna mainoksille. Nyt Google on kuitenkin lisännyt mainoksia alun ohella myös viestilistausten väleihin ainakin käytettäessä Gmailia tietokoneen verkkoselaimella. Lisäksi osalle käyttäjistä päivityksiä on ilmestynyt myös Gmailin Ilmoitukset (Updates) -näkymään.
Mainosmäärän kasvattaminen Gmailissa vaikuttaa toistaiseksi olevan testi, joka koskee osaa palvelun käyttäjistä, sillä kaikilla käyttäjillä mainosten määrä ei ole vielä noussut.
Myös Google on vahvistanut kokeilevansa uutta. ”Kokeilemme jatkuvasti formaatteja ja pyrimme löytämään tapoja auttaa ihmisiä löytämään uusia yrityksiä ja saamaan niihin yhteyden. Tarjoukset-välilehti näyttää mainossähköpostit yrityksiltä, joita ihmiset ovat tilanneet, sekä tarjouksia ja diilejä yrityksiltä, joista ihmiset saattavat pitää. Otimme Instream-mainokset käyttöön Tarjoukset-välilehdellä viime vuonna mobiililaitteissa, ja viime kuussa niitä laajennettiin myös tietokoneille”, Google kommentoi 9to5Googlelle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Gmailin käyttäjiä Googlen lisäämät mainokset ovat sapettaneet, ja esimerkiksi Twitter on täyttynyt aiheesta valittavista twiiteistä, joista alta artikkelin lopusta löytyy muutamia esimerkkejä.
Gmail ei ole myöskään nyt ainoa Googlen palvelu, jossa mainosten määrää on lisätty. Myös Google Play -kaupassa mainoksia on lisätty. Mainokset ovat olleet osa Googlen sovellus- ja muuta sisältökauppaa pitkään esimerkiksi hakutulosten yhteydessä, mutta nyt Google voi esittää mainosehdotuksia jo ennen kuin hakua on edes tehnyt. Aiemmin hakunäkymää avattaessa siinä on näkynyt listattuna neljä viimeisintä hakua, mutta nyt Googlen mukaan ennen hakua näkymässä voi olla mukana lisäksi enintään kolme sponsoroitua ehdotusta tai vinkkiä aikarajoitetusta tapahtumasta.
As a person who works very hard to keep my email in check, I am absolutely INCENSED that Gmail is just putting random ads in my inbox now??? pic.twitter.com/5LompTLLPL
— rosemary h (@rohallma) May 3, 2023
Google's going ham with Gmail ads now pic.twitter.com/7ls0wTHoNR
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
— Mark Irvine,a korok just trying to find his friend (@MarkIrvine89) May 2, 2023
yo @gmail, how to get these ads out of my inbox feeds? This is such a shitty experience. pic.twitter.com/EsyxzxcZ3h
— olivia ✨ (@oliviahoskin) May 3, 2023
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »